کد خبر: ۲۱۹۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۱۶ دی ۱۳۹۷ - 2019January 06
با اجرای طرح تحول سلامت، فشار بسیار زیادی به اقتصاد داروخانه ها تحمیل شده و متاسفانه به رغم همه هشدارهایی که تا این زمان داده شده، هنوز داروسازان در تنگنای نقدینگی قرار دارند
شفاآنلاین>سلامت> دبیر انجمن داروسازان ایران، گفت: بهداشت و درمان کشور تشنه نظام بخشی مالی و بودجه ای است و تجربیات سرپرست وزارت بهداشت می تواند زمینه ساز انضباط مالی در این وزارتخانه شود.

به گزارش شفاآنلاین، مهدی سجادی، در خصوص وضعیت مطالبات داروخانه ها اظهار داشت: با اجرای طرح تحول سلامت(Health)، فشار بسیار زیادی به اقتصاد داروخانه ها تحمیل شده و متاسفانه به رغم همه هشدارهایی که تا این زمان داده شده، هنوز داروسازان در تنگنای نقدینگی قرار دارند.

وی ادامه داد: متاسفانه با وجود همه وعده هایی که مسئولین داده اند، سازمان های بیمه گر همچون قبل، در پرداخت صورت حساب های داروخانه ها تاخیر دارند، بطوریکه سازمان تامین اجتماعی، تنها چند ماه ابتدایی سال را پرداخت کرده و هنوز از خردادماه، مطالبات داروسازان باقی مانده است.

سجادی ضمن حمایت از انتصاب سرپرست وزارت بهداشت تصریح کرد: سوابق درخشان دکتر نمکی در چند دهه اخیر در بخش های برنامه ریزی، آموزش، بهداشت، درمان و دارو، در کنار روحیه تعاملی وی با بخش های تحت مدیریت و خصوصا با تشکل ها و انجمن های مرتبط نشان می دهد که گزینه مناسبی برای وزارت بهداشت است.

به گفته دبیرانجمن داروسازان(Pharmacists) ایران، با توجه به اینکه نظام دارویی کشور در سال های اخیر دچار معضلات متعددی بوده و آسیب های زیادی به آن وارد شده، به نظر می رسد تجربیات مدیریتی سرپرست وزارت بهداشت می تواند گره گشای بسیاری از معضلات این حوزه باشد.

وی تاکید کرد: بهداشت و درمان کشور تشنه نظام بخشی مالی و بودجه ای است و قطعا تجربیات سرپرست وزارت بهداشت در حوزه برنامه و بودجه می تواند زمینه ساز انضباط مالی در این وزارتخانه شود.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: