کد خبر: ۲۱۸۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۱۱ دی ۱۳۹۷ - 2019January 01
از دولت انتظار می‎‌رود در مقطع کنونی با توجه به تشدید تحریم‌ها و وضعیت اقتصادی کشور به صورت تعاملی مسائل درونی خود را حل و فصل کند و نگرانی‌هایی ناشی از این موضوع ایجاد نشود
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس آخرین اطلاعات واصله رئیس جمهور هنوز شخصاً جویای علت استعفای وزیر بهداشت نشده است، گفت: رئیس باید بدون هیچ واسطه‎ای به این موضوع ورود کند.

به گزارش شفا آنلاین، اکبر رنجبرزاده با اشاره استعفای سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عنوان کرد: از دولت انتظار می‎‌رود در مقطع کنونی با توجه به تشدید تحریم‌ها و وضعیت اقتصادی کشور به صورت تعاملی مسائل درونی خود را حل و فصل کند و نگرانی‌هایی ناشی از این موضوع ایجاد نشود

مجلس برای حفظ تیم دولت سه استیضاح را از دستور خارج کرد
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به همین جهت با درک شرایط فعلی کشور و برای اینکه دولت نگرانی از جانب مجلس نداشته باشد، استیضاح سه تن از وزرا از دستور کار دولت خارج شد لذا انتظار می‎رود در این شرایط دولت نیز در جهت هم افزایی قوای کشور حرکت کند و با حفظ تیم خود در برابر توطئه‌های خارجی خود را مجهز کند.

وی با تأکید بر اینکه شخص رئیس باید به موضوع استعفای وزیر بهداشت ورود کند، اظهار کرد: باید دغدغه‌های مد نظر وزیر را جویا شد و در صورت امکان آن‌‎ها را برطرف کرد.

رئیس جمهور هنوز جویای علت استعفای وزیر بهداشت نشده است
عضو کمیسیون بهداشت و درمان و درمان مجلس افرود: بر اساس آخرین اطلاعات واصله هنوز رئیس جمهور شخصا جویای علت استعفای وزیر بهداشت نشده است و لذا ضرورت دارد که مسئله را به صورت دو یا سه جانبه با حضور سازمان برنامه و بودجه حل کند.

رنجبرزاده تصریح کرد: حوزه بهداشت و درمان یکی از بخش‎هایی است که همواره شاهد رضایتمندی مردم در این بخش بوده‌‎ایم و با بسیاری از نگرانی‎ها، سردرگمی‌ها، نارضایتی‌ها و دغدغه‎ها در این حوزه با حضور دکتر قاضی‌زاده وزیر بهداشت و درمان برطرف شد.

مدیریت هزینه‌ها در وزارت بهداشت به شدت کنترل شده است
وی افزود: در هر حوزه سلامت بار هزینه‌ها یا باید بر دوش مردم باشد یا دولت این بار را تحمل کند؛ راه سومی هم وجود دارد که فشار بر کادر درمان بالا برود که این اتفاق تقریبا در نظام سلامت کشور رخ داده و مدیریت هزینه‌ها در این حوزه به شدت کنترل شده است.

رنجبرزاده تأکید کرد: متأسفانه بازنشستگان وزارت بهداشت(Ministry of Health) و درمان افزون بر این مشکلات پاداش پایان خدمت نیروهای بازنشسته خود را پرداخت نکرده ولی با همه این مشکلات، معضلات این وزارتخانه غیرقابل حل نیست و ناتوانی به شمار نمی‌‎آید بلکه عدم هماهنگی بین ارکان دولت بوده که با اعمال مدیریت شخص رئیس جمهور قابل حل است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: کنار رفتن وزیر هنوز قطعی نشده و ضرورت دارد رئیس جمهور بدون دخالت واسطه‌ها شخصا به این موضوع ورود کند به خاطر مردم متواضعانه این ثبات را ایجاد کند تا مردم از آن متفع شوند./
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: