کد خبر: ۲۱۸۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۹ - ۱۱ دی ۱۳۹۷ - 2019January 01
انفجار گالن نفت منجر به این حادثه شد، در این زمینه بازرس های آموزش و پرورش منطقه هم کار خود را به درستی انجام نداده بودند چرا که طبق بخشنامه نباید در مدرسه از بخاری نفتی استفاده شود
شفاآنلاین>اجتماعی>حوادث> رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در مورد پیگیری حادثه آتش سوزی مدرسه ای در زاهدان گفت: اکنون 2 نفر از مسوولین مدرسه اسوه حسنه بازداشت شده اند.

به گزارش شفاآنلاین، حسینعلی شهریاری در حاشیه جلسه علنی امروز- سه شنبه- مجلس درباره آخرین وضعیت پیگیری حادثه آتش سوزی مدرسه ای در زاهدان، افزود: زمانی که حادثه آتش سوزی در مدرسه غیرانتفاعی اسوه حسنه رخ داد متاسفانه مدیر و ناظم مدرسه حضور نداشتند و خدمتکار مدرسه داخل بخاری نفتی نفت ریخت و سپس گالن نفت را کنار بخاری گذاشت.

وی اظهار داشت: انفجار گالن نفت منجر به این حادثه شد، در این زمینه بازرس های آموزش و پرورش منطقه هم کار خود را به درستی انجام نداده بودند چرا که طبق بخشنامه نباید در مدرسه از بخاری نفتی<oil heater> استفاده شود.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: این مدرسه غیرانتفاعی است و مبالغ هنگفتی از مردم دریافت می کند از این رو می بایست تمام ضوابط در مدرسه رعایت می شد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس عنوان کرد: حتی ما اطلاع داریم والدین یکی از دانش آموزانی که در این مدرسه دچار سوختگی شده سال قبل چند چراغ دست دوم ژاپنی به مدرسه اهدا کرده و امسال هم روز قبل از حادثه گفته بود، آمادگی اهدای چنین چراغ هایی را دارد اما مدرسه پیگیری لازم را نکرده بود.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: قرار است وزیر آموزش و پرورش تخلفات افرادی که در این حادثه دخیل بودند را بررسی کند و تا کنون دو نفر از مسولان مدرسه بازداشت شده اند.

یک واحد آموزشی پیش دبستانی و دبستان غیر انتفاعی در خیابان مصطفی خمینی 23 زاهدان روز سه شنبه 27 آذرماه طعمه حریق شد که در آن چهار دانش آموز این مدرسه دخترانه جان خود را از دست دادند.ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: