کد خبر: ۲۱۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 10
رئيس شوراي شهر تهران خبر داد:
شفا آنلاین-رئیس شورای شهر تهران از جابه جایی مخازن نفت و گاز از محله شهران خبر داد و گفت: تا زمان جابه جایی، مخازن منطقه ایمن سازی می شود.

به گزارش شفا آنلاین،احمد مسجد جامعی  با اشاره به اینکه انبار سوخت رساني شمال غرب پايتخت سالها پيش  احداث شده است گفت:در حال حاضر با توسعه تهران این مخازن به درون شهر آمده و به دلیل گستردگی که دارد امکان جابه جایی سریع آن نیست.

وی ادامه داد: زمین گسترده ای در اختیار وزارت نفت است و جابه جایی نيز به نفع وزارتخانه است اما خروج این ذخایر از دل پایتخت به زمان طولانی نیاز دارد. متاسفانه در دوره پیشین نیز مجوز توسعه سوخت رسانی به وزارت نفت داده شده است.

مسجد جامعی با بیان اینکه برنامه کوتاه مدت ما برای این زمین ها ایمن سازی بیشتر مجموعه است، گفت: حوضچه هایی در کنار فضاهای نگهداری مواد سوختی ایجاد شده تا در صورت آسیب دیدن مخازن مواد سوختی به این حوضچه ها هدایت شوند. یکی دیگر از موارد ایمن سازی این مجموعه ایجاد مسیرهای ویژه کامیونهای سوخت رسانی به مجموعه است که باید مسیرهای ویژه ای طراحی و زمینهای لازم نیز تملک شود.

وی ادامه داد: ایجاد این مسیرهای ویژه سبب کاهش آسیب به محیط اطراف می شود به خصوص که اگر این تانکرها واژگون شوند رودخانه کن را آلوده می کنند که پاکسازی رودخانه نيز هزینه‌های بسیاری دارد. همچنین به دلیل همجواری این مجموعه با یک مجموعه ورزشی خطرات جانی نیز وجود دارد.

به گفته مسجد جامعی، قرار است با همکاری شهرداری منطقه و مدیریت مجموعه سندی برای ایمن سازی به امضا رسد.

برچسب ها: انتقال ، مخازن ، نفت ، شهران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: