کد خبر: ۲۱۸۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۱۰ دی ۱۳۹۷ - 2018December 31
این گروه در سال ۸۱ راه‌اندازی شد که از آن زمان تاکنون ۲۰ طرح پژوهشی را در اشل‌های مختلف با حمایت‌ سازمان‌ها و صنایع به انجام رسانده، همچنین بالغ بر ۱۰۰ مقاله ISI و ۱۵۰ مقاله در کنفرانس‌های بین‌المللی را به چاپ رسانده است
شفاآنلاین>سلامت>عضو هیات علمی دانشکده برق دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی از اقدام برای ایجاد قطب علمی در حوزه ایمنی ادوات و تجهیزات پزشکی در گروه مهندسی پزشکی بیوالکترونیک این دانشگاه خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر ابریشمی‌مقدم، عضو هیات علمی دانشکده برق دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی در گردهمایی پژوهشگران حوزه زیست‌فناوری که در دانشگاه خواجه نصیر برگزار شد، به معرفی گروه مهندسی پزشکی بیوالکترونیک پرداخت و گفت: این گروه در سال ۸۱ راه‌اندازی شد که از آن زمان تاکنون ۲۰ طرح پژوهشی را در اشل‌های مختلف با حمایت‌ سازمان‌ها و صنایع به انجام رسانده، همچنین بالغ بر ۱۰۰ مقاله ISI و ۱۵۰ مقاله در کنفرانس‌های بین‌المللی را به چاپ رسانده است.

وی با اشاره به ۱۰۰ فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد و ۱۰ دانشجوی دکترای این گروه، یکی از طرح‌های موفقیت‌آمیز آن را "مدل‌سازی سه‌بعدی سر نوزادان با استفاده از تصاویر MRI و سی‌تی اسکن و ارائه مدل واقع‌بینانه از سر نوزادان شامل ملاج و بافت نرم با استفاده از تصویربرداری چندشیوه‌ای پزشکی" عنوان و تأکید کرد: اولین شبیه‌ساز تصاویر MRI سر نوزادان هستیم.

عضو هیات علمی دانشکده برق دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی افزود: بالاترین دقت در حوزه تحلیل تصاویر سی‌.تی اسکن بیماران مبتلا به بیمارستان ریه<Lung> را به دست آورده‌ایم.

ابریشمی مقدم پژوهش جاری این گروه را ایجاد نرم‌افزار تحلیل تصاویر داده‌های ریوی و ایجاد الگوریتم تحلیل خودکار تصاویر تشدید مغناطیسی ریه عنوان کرد.ایسنا

وی در پایان یادآور شد: نسبت به ایجاد قطب علمی در حوزه ایمنی ادوات و تجهیزات پزشکی اقدام کرده‌ایم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: