کد خبر: ۲۱۸۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۰۹ دی ۱۳۹۷ - 2018December 30
به گفته محققان چاقی یکی ازخطرناک‌ترین بحران‌های سلامت در دنیای امروز است. بنابر بررسی‌های انجام شده حدود یک چهارم جمعیت جهان طی کمتر از ۳۰ سال آینده دچار چاقی و اضافه وزن خواهند بود
شفا آنلاین>سلامت>محققان در یافته‌های جدید خود کشف کرده‌اند که اضافه شدن یک پروتئین کوچک به بدن سبب لاغری و تناسب اندام و جلوگیری از ابتلا به برخی بیماری‌های مرگبار می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین،کارشناسان به تازگی نوعی پروتئین را کشف کرده‌اند که بدون نیاز افراد به انجام ورزش برای لاغری، سبب چربی سوزی در بدن آنها می‌شود .

به گفته کارشناسان پروتئین اینترلوئکین (interleukin-۶) می‌تواند سبب چربی سوزی بدن انسان شود. امروزه برای لاغری(Slimming) و به دست آوردن تناسب اندام افراد نیازبه رعایت رژیم خوراکی ویژه و نیز انجام فعالیت‌های بدنی دارند.

این پروتئین به طور طبیعی در بدن انسان وجود ندارد و نیاز به تزریق برای ورود به بدن دارد، اما می‌تواند بدون ایجاد عارضه جانبی سبب چربی سوزی در بدن شود.

محققان دانشگاه کپنهاگ دانمارک اثر تزریق این پروتئین را برروی گروه داوطلبان بررسی کرده و نتایجی مثبت به دست آورده‌اند. به گفته کارشناسان این پروتئین سبب ایجاد دگرگونی درسلول‌های بدن و ایجاد ارتباط بین آن‌ها می‌شود و به این ترتیب سلول‌های چربی مازاد از بین می‌روند.
 
این پروتئین همچنین سبب مسدود شدن چربی مازاد در جریان خون و به این ترتیب مانع از افزایش کلسترول بدخون می‌شود و می‌تواند در آینده در جریان پژوهش‌های بیشتر جزو دارو‌های مکمل درمان برای بیماران مبتلا به چربی خون به کار رود.

به گفته محققان چاقی یکی ازخطرناک‌ترین بحران‌های سلامت در دنیای امروز است. بنابر بررسی‌های انجام شده حدود یک چهارم جمعیت جهان طی کمتر از ۳۰ سال آینده دچار چاقی و اضافه وزن خواهند بود.

چاقی زمینه ساز ابتلای افراد به انواع بیماری‌ها ازجمله دیابت(Diabetes) نوع ۲، افزایش چربی و فشارخون، نارسایی کلیوی، بروز حمله قلبی و سکته مغزی است.

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند برای جلوگیری از چاقی و اضافه وزن به ویژه در ناحیه حفره شکمی از مصرف خوراکی‌های فرآوری شده، پرچرب و شور خودداری کنند، در این بین اندازه گیری منظم وزن، انجام ورزش روزانه، بررسی عملکرد غدد ازجمله غده تیروئید با مراجعه به متخصص، پیاده روی و انجام حرکت‌های کششی و پرهیز از استرس می‌تواند سبب تناسب اندام در افراد شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: