کد خبر: ۲۱۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۰۷ دی ۱۳۹۷ - 2018December 28
در اولین دقایق پس از حادثه و بلافاصله پس از اطلاع رسانی مرکز اورژانس تهران، ‌ با اعلام شرایط فوق العاده توسط تیم مدیریت بحران مجتمع بیمارستانی امام خمینی همه گروه‌های فوق تخصصی و ظرفیت‌های تجهیزاتی این بیمارستان به حالت آماده باش درآمدند
شفاآنلاین>سلامت> روابط عمومی مجتمع بیمارستانی امام خمینی در پیامی، گزارشی از وضعیت مصدومان سانحه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد اسلامی ارائه کرد.

به گزارش شفاآنلاین، در اولین دقایق پس از حادثه و بلافاصله پس از اطلاع رسانی مرکز اورژانس تهران، ‌ با اعلام شرایط فوق العاده توسط تیم مدیریت بحران مجتمع بیمارستانی امام خمینی همه گروه‌های فوق تخصصی و ظرفیت‌های تجهیزاتی این بیمارستان به حالت آماده باش درآمدند.

یکی از بخش‌های اورژانس (Emergency)تخلیه و شرایط برای پذیرش بیماران مهیا شد. با فراخوان انجام شده اساتید مقیم گروه‌های بیهوشی و مراقبت‌های ویژه، ارتوپدی، گوش و حلق و بینی، جراحی عمومی، جراحی مغز و اعصاب و جراحی عروق در کنار متخصصان طب اورژانس قرار گرفتند.

۱۶بیمار سانحه با یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه آمبولانس به مجتمع بیمارستانی امام خمینی منتقل شدند. تعدادی از بیماران به محض ورود تحت عملیات احیا، لوله گذاری و برقراری تنفس قرار گرفته و سپس برای انجام تصویربرداری منتقل شدند. با فاصله کمتر از ۱۰ دقیقه نخستین سی‌تی‌اسکن از اولین بیمار (Patient)تهیه و به نوبت سایر بیماران بسته به وسعت و شدت جراحت، با انجام سونوگرافی، رادیوگرافی و سی تی اسکن و همچنین انجام آزمایشات اولیه تعیین تکلیف شدند.

با اتخاذ تدابیری ظرفیت پذیرش  برای بیمارانی که به مراقبت‌های ویژه نیاز داشتند فراهم شد و این بیماران به آی سی یو منتقل و تحت مراقبت ویژه قرار گرفتند.

همچنین اقدامات اولیه برای بیمارانی که آسیب کمتری دیده بودند انجام و شماری از آنان با حال عمومی مطلوب ترخیص شدند.

در اولین فرصت ممکن با توجه شرایط بیماران دو بیمار توسط اساتید فوق تخصص ارتوپدی و یک بیمار توسط گروه فوق تخصصی جراحی مغز و اعصاب جراحی شدند و شش بیمار بستری در ای سی یو تحت مراقبت‌های ویژه اساتید فوق تخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه هستند تا در صورت بهبود شرایط عمومی‌شان، تحت اعمال جراحی قرار گیرند. البته در لحظه مخابره این پیام، این بیماران در شرایط بهتری نسبت به زمان پذیرش قرارداشته و روند بهبودی آنان رضایت بخش اعلام شده است.

در پایان اعلام می‌دارد کادر درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی بعنوان بزرگترین مرکز درمانی دانشگاهی کشور، با تمام ظرفیت و توان به بهبودی فرزندان عزیز سانحه دیده میهن در این حادثه، متعهدانه همت گمارده و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نکرده و نخواهد کرد و چشم امید به مهر خداوندی دارد که شفا دهنده اصلی و حقیقی و ناظر اعمال و رفتار همگان است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: