کد خبر: ۲۱۸۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۰۶ دی ۱۳۹۷ - 2018December 27
دولت بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در قالب‌های مختلف همچون کمک بلاعوض، تسهیلات و ... به مناطق زلزله زده کمک کرده و بسیاری از کارهایی که با تابلو دیگران در این مناطق انجام شده با منابعی که دولت تامین کرده به انجام رسیده است
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت با بیان اینکه دولت از ابتدا تاکنون کنار زلزله زدگان کرمانشاه بوده است و خواهد بود، گفت: دولت بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در قالب‌های مختلف همچون کمک بلاعوض، تسهیلات و ... به مناطق زلزله زده کمک کرده و بسیاری از کارهایی که با تابلو دیگران در این مناطق انجام شده با منابعی که دولت تامین کرده به انجام رسیده است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر حسن قاضی‌زاده هاشمی در مراسم افتتاح ۴۰ پروژه بهداشتی و درمانی و تجلیل از خیرین حوزه سلامت فعال در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه که عصر امروز( ۶ دی) در شهرستان قصرشیرین برگزار شد، با اشاره به وقوع چندین زلزله بزرگ در کشور طی دو، سه دهه گذشته اظهار کرد: در هیچ کدام از این زلزله‌ها همچون زلزله کرمانشاه مردم ایران گسترده و منسجم به کمک نیامدند البته نقش فضای مجازی در این خصوص را نباید انکار کرد.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به کمک‌های دولتی و مردمی در حوزه بهداشت و درمان در مناطق زلزله زده کرمانشاه،اظهارکرد: کمک‌ها و اقدامات صورت گرفته به‌حدی بود که شاخص‌های بهداشتی کرمانشاه نسبت به قبل از زلزله بهتر شده و دلیل آن نیز دسترسی بهتر مردم به خدمات بهداشتی و درمانی است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه اقدامات زیادی جهت ساخت و ساز پروژه‌های بهداشتی و درمانی در این مناطق انجام شده، گفت: دو کار مهم در این مناطق باقی مانده که یکی احداث بیمارستان در اسلام آبادغرب است که توسط بانکها ساخته می‌شود و امیدواریم زودتر به سرانجام برسد و دیگری فاز دوم بیمارستان سرپل ذهاب است که توسط خیرین کاشان در حال احداث است و اگر کار با همین روند پیش برود تا سال آینده به اتمام می رسد.

وی با بیان اینکه امیدواریم دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم،اظهارکرد: زلزله‌ای که اخیرا در استان کرمانشاه رخ داد به‌خوبی نشان داد که اگر درست عمل می کردیم و ساخت و سازهایمان اصولی بود، این خسارت‌ها وارد نمی شد.

وزیر بهداشت در ادامه به دیگر پروژه‌های درمانی در حال ساخت در استان کرمانشاه اشاره کرد و در خصوص  بیمارستان ثلاث باباجانی گفت: این پروژه مشکلات حقوقی دارد که امیدواریم با رفع این مشکلات تا سال آینده احداث شود.

قاضی‌زاده هاشمی در خصوص بیمارستان در حال ساخت پاوه نیز گفت: ساخت این بیمارستان تقریبا تمام شده است و امیدواریم تا یک ماه آینده کارهای باقی مانده نیز انجام شود. تجهیزات مورد نیاز این بیمارستان نیز تامین و دپو شده است و بزودی افتتاح خواهد شد.

وی همچنین از شروع ساخت بیمارستان روانسر تا هفته آینده خبر داد.

در این مراسم از خیرین حوزه سلامت که در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه فعالیت داشته اند، تقدیر شد.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: