کد خبر: ۲۱۸۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۰۶ دی ۱۳۹۷ - 2018December 27
با بالا رفتن قند خون تعداد افرادی که از داروهایی مانند متفورمین استفاده می کنند، بیشتر می شود. مصرف متفورمین با عوارضی همراه است – از جمله دل درد، اسهال، گاز معده، ضعف، درد عضلانی، سردرد و حتی عفونت های تنفسی – که با مصرف دارو بروز می کنند
شفا آنلاین>سلامت> سیاه دانه یکی از دانه هایی است که دارای خواص زیادی است، به تازگی دانشمندان با یکی از خواص آن آشنا شده اند و آن پیشگیری از دیابت <Prevention of diabetes>است که در ادامه با جزئیات بیشتری به آن می پردازیم


به گزارش شفا آنلاین:همه ما در بین دوستان و اعضای خانواده کسانی را می شناسیم که به دیابت نوع 2 مبتلا هستند که برخی از آنها کودکان هستند. در حقیقت تعداد مبتلایان به این بیماری روز به روز در حال افزایش است. به علاوه مسئله مهمی که مطرح است این است که دیابت بیماری است با سبک زندگی در ارتباط است. با زیاد شدن دور کمرمان و افزایش وزن ما، خطر بالا رفتن قند خون نیز بیشتر می شود.

با بالا رفتن قند خون تعداد افرادی که از داروهایی مانند متفورمین استفاده می کنند، بیشتر می شود. مصرف متفورمین با عوارضی همراه است – از جمله دل درد، اسهال، گاز معده، ضعف، درد عضلانی، سردرد و حتی عفونت های تنفسی – که با مصرف دارو بروز می کنند.


اما علاوه بر دارو، گیاهی وجود دارد که در بهبود عدم تحمل گلوکز مانند متفورمین عمل می کند، اما هیچ عارضه جانبی ندارد. دانشمندان دانه های گیاهی را بررسی کردند که به طور سنتی برای درمان دیابت و به جای متفورمین مورد استفاده قرار می گرفت. این گیاه سیاه دانه است.


یافته های دانشمندان درباره سیاه دانه
سیاه دانه

دانشمندان یکی از ترکیبات فعال موجود در سیاه دانه به نام thymoquinone را فعالیت ضد دیابتی نامیدند. این ترکیب به کاهش اشتها، کاهش جذب گلوکز در روده، کاهش سطح گلوکز خون، کلسترول، تری گلسیرید و کاهش وزن کمک می کند و سلول های بتا در پانکراس را به ترشح انسولین تحریک می کند.

اما این تمام ویژگی ها و مزیت های سیاه دانه نیست ...

سیاه دانه به اندازه متفورمین در بهبود تحمل گلوکز موثر عمل می کند در حالیکه هیچ عارضه جانبی به همراه ندارد. از همه مهم تر اینکه سیاه دانه بخشی از سلول های بتا در پانکراس را تحریک می کند. این ها سلول هایی در پانکراس هستند که در واقع انسولین را ذخیره کرده و آن را آزاد می کنند و هورمونی تولید می کنند که سرعت ورود قند به جریان خون را کاهش می دهد تا به این ترتیب سطح قند خون را بهتر کنترل کند.

به عبارت دیگر دانه های سیاه دانه به بدن کمک می کنند دیابت نوع 2 را در حالت خفیف نگه دارند.

سیاه دانه

روغن سیاه دانه هم مورد استفاده دارویی قرار می گیرد. مسئله مهم این است که اگر به دیابت مبتلا هستید و از سیاه دانه استفاده می کنید، توصیه می شود داروهای خود را کنار نگذارید و طبق دستور پزشک آنها را مصرف کنید. از سیاه دانه به عنوان یک داروی گیاهی پیشگیری کننده می توان استفاده کرد، به ویژه اگر در دوره پیش از دیابت مصرف آن را آغاز کنید بسیار موثر خواهد بود.

به هرحال قبل از هر گونه تصمیم حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید. سیمرغ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: