کد خبر: ۲۵۱۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 14
گیاه سیاه دانه برای بهبود بیماریی‌های مختلف مانند مشکلات تنفسی، بیمارهای گوارشی و مشکلات سینوزیتی موثر است
شفاآنلاین>سلامت>یک متخصص طب سنتی گفت: روغن یک گیاه طبیعی در بهبود درد مفاصل، زانو و رماتیسم موثر است.

به گزارش شفاآنلاین، محمد رضا حاجی حیدری متخصص طب سنتی ،  درباره خواص سیاه دانه اظهار کرد: سیاه دانه، گیاهی تلخ  مزه بوده که در عربی به شونیز مشهور است. این گیاه طبع گرم و خشک دارد و بومی ایران است و بیشتر در اصفهان و اراک کشت می‌شود.

خواص سیاه دانه چیست؟

حاجی حیدری با اشاره به تاثیر مصرف سیاه دانه برای بهبود برخی بیماری‌ها افزود: گیاه سیاه دانه برای بهبود بیماریی‌های مختلف مانند مشکلات تنفسی، بیمارهای گوارشی و مشکلات سینوزیتی موثر است.

بهبود مشکلات گوارشی

او در ادامه درباره تاثیر سیاده دانه در بهبود مشکلات  گوارشی گفت: ترکیب سیاه دانه با عسل برای درمان بیماری‌های گوارشی از جمله نفخ، هضم بد غذا، ترش کردن، زخم معده و مزاج سرد معده‌<Stomach> مفید است.

این متخصص طب سنتی توصیه کرد: افرادی که از این عارضه‌ها رنج می‌برند روز یک قاشق غذا خوری این مخلوط را ناشتا مصرف کنند.

مشکلات تنفسی

او اظهار کرد: گیاه سیاه دانه به دلیل وجود مواد مغذی در خود باعث درمان و پاکسازی بیماری‌های تنفسی مانند تنگی نفس و آسم می‌شود.

درمان سینوزیت

حاجی حیدری ادامه داد: روغن سیاه دانه به درمان بیماری‌های سینوزتی به خصوص سینوزیت مزمن کمک می‌کند، کافی است افراد چند قطره از این روغن را داخل بینی بریزند و بعد از چند هفته تاثیر آن در بهبود سینوزیت را مشاهده کنند.

بهبود زانودرد و آرتروز

  او با اشاره به خواص روغن سیاه دانه در درمان زانو درد، آرتروز و رماتیسم افزود: روغن سیاه دانه در بهبود دردهای موضعی همچون زانو درد و آرتروز موثر است. افرادی که زانو درد یا آرتروز دارند بهتر است هفته ای دوبار این روغن را در ناحیه درد ماساژ دهند.

چه کسانی نباید از سیاه دانه استفاده کنند؟

 این متخصص طب سنتی با اشاره به مضرات گیاه سیاه دانه گفت: طبع این گیاه گرم است به همین علت افراد گرم مزاج باید با احتیاط مصرف کنند.

او در ادامه گفت: سیاه دانه قاعده آور است به همین علت افرادی که  باردار هستند نباید به صورت خوراکی از این گیاه استفاده کنند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: