کد خبر: ۲۱۸۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۰۵ دی ۱۳۹۷ - 2018December 26
در این جلسه که به دعوت دکتر نوبخت انجام شد ، تعدادی از نمایندگان مجلس و نمایندگانی از سازمان نظام پزشکی حضور داشتند
شفاآنلاین>سلامت> نائب رئیس اول شورای عالی نظام پزشکی گفت : در این جلسه  که به دعوت دکتر نوبخت انجام شد ، تعدادی از نمایندگان مجلس و نمایندگانی از سازمان نظام پزشکی  حضور داشتند .

به گزارش شفاآنلاین، دکتر عزت اله گل علیزاده افزود :اهم  گفتگوهای انجام شده پیرامون  سه موضوع اصلی بود و در این موارد تصمیماتی اخذ و تقسیم کاری نیز صورت گرفت.

دکتر گل علیزاده اضافه کرد محورهای مطرح شده در این جلسه شامل این موارد بود:

۱.ارائه گزارشی از اصلاح موادی از قانون مجازات اسلامی (موضوع مشهور به حبس پزشکان ) که در این زمینه اصلاحات لازم در کمیسیون قضایی انجام و بحث تقلیل و تبدیل لحاظ شده و در نوبت طرح در صحن علنی مجلس قرار دارد.

۲.پیش نویس لایحه تعزیرات حکومتی:

تصمیمات اتخاذ شده شامل دیدار با مسوولین قوه قضاییه و توجیه ایشان در جهت اصلاح پیش نویس مربوطه بود.ضمن اینکه طبق پیشنهاد یکی از اعضاء محترم کمیسیون قضایی حاضر در جلسه، ارائه طرحی مستقل (فقط مربوط به حوزه سلامت(Health)) با لحاظ دیدگاه ها و نگرانی های جامعه پزشکی ضروری به نظر می رسد و انجام خواهد شد.

۳.طرح مشهور به تجاری سازی محل مطب ها :

با توجه به وصول طرح در مجلس ، مقرر گردید که  اولا جلوی چاپ آن در مجلس گرفته شود تا در سیکل اداری طرح در کمیسیون های مربوطه قرار نگیرد .ثانیا با رییس شورایعالی استان ها(آقای الویری)مذاکره به منظور درخواست استرداد و اصلاح این طرح انجام شود.

دکتر گل علیزاده اضافه کرد : با آقای ابوترابی از کمیسیون شوراها هم مذاکره صورت گرفت تا در صورت ارجاع به آن کمیسیون بند مربوطه حذف گردد.

وی افزود : در هفته آینده آقای دکتر ظفرقندی و  من ،جلسه مشترکی نیز با مسوولین کانون وکلا و نیز کانون سردفترداران رسمی خواهیم داشت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: