کد خبر: ۲۱۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 09
شفا آنلاين-رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: امسال پرونده سلامت به نوآموزان ابتدایی در پایگاه‌های سلامت ارائه می‌شود.

به گزارش شفا آنلاين،نامدار عبداللهیان، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور  با اشاره به زمان آغاز سنجش سلامت برای نوآموزان در کشور، اظهار داشت: سنجش سلامت از اول خردادماه در پایگاه‌های کشور آغاز می‌شود.

وی افزود: بر اساس توافق انجام شده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیگر چیزی به اسم «شناسنامه سلامت» نداریم و امسال «پرونده سلامت» خواهیم داشت.

عبداللهیان ادامه داد: در حقیقت شناسنامه سلامت در حوزه‌های سلامت هم ورود پیدا کرده و اصل آن در حوزه وزارت بهداشت است؛ اما سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور جهت همکاری با وزارت بهداشت هر سال این شناسنامه را با نظر وزارت بهداشت و معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش تکثیر و آماده می‌کرد، اما پاشنه آشیل آن آموزش و پرورش استثنایی است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه امسال و بر اساس توافق و درخواست وزارت بهداشت، شناسنامه سلامت به صورت الکترونیکی خواهد بود، افزود: وقتی که این شناسنامه سلامت به صورت الکترونیکی باشد به این معنا خواهد بود که دانش‌آموز در هر زمانی از سال می‌تواند و حتی زودتر از زمانی که ما محدود کردیم، می‌تواند شناسنامه الکترونیکی خودش را تکمیل کند.

وی اضافه کرد: امسال شناسنامه سلامت تغییر کرده و به صورت پرونده الکترونیکی درآمده است؛ ما یک پرونده دو برگی را آماده کردیم که با عنوان «سنجش تحصیلی و آمادگی جسمانی» است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اولیا و دانش‌آموزان می‌توانند از تاریخ اول خردادماه به نزدیک‌ترین مدرسه محل سکونت مراجعه و از آنجا آدرس پایگاه‌های سنجش سلامت را بگیرند و به آن پایگاه‌ها مراجعه و آن پرونده سلامت که سازمان آموزش و پرورش استثنایی تهیه کرده را دریافت کنند؛ همچنین در آن پایگاه‌ها، نوبت دهی هم انجام می‌شود و این کار در پایگاه‌ها تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور خاطرنشان کرد: در شورای سیاست گذاری سنجش تحصیلی و آمادگی جسمانی که وزارت بهداشت عضو آن شورا است، نماینده وزارت بهداشت اعلام کرد که ما امسال شناسنامه سلامت نداریم و می‌خواهیم به صورت الکترونیکی این کار را انجام دهیم؛ از طرفی پرونده‌های ما آماده است و هیچ نگرانی دراین باره نیست.

فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: