کد خبر: ۲۱۷۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۰۳ دی ۱۳۹۷ - 2018December 24
در حال حاضر در شرایط خاص به سر می بریم و برای شرایط خاص باید قوانین خاص تعریف شود. جرائم برای دلالان دارو به هیچوجه بازدارنده نیست
شفا آنلاین>سلامت>رئیس داروخانه های دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دلالان دارو در شکل های مختلف از جمله موتوری، اطراف داروخانه ها کمین می کنند، این دلالان را دستگیر اما با جریمه مختصر آزاد می شوند.

به گزارش شفا آنلاین،محمدرضا روئینی افزود: شاید ما نمی توانیم ادله کافی فراهم کنیم تا این دلالان در بازداشت بمانند؛ آنها کنار داروخانه ها با بیماران گفت و گو می کنند و به آنان می گویند داروی شما را می خریم یا اینکه می توانیم داروی شما را تامین کنیم اما این گفت و گوها برای دادگاه نمی تواند جرم را ثابت کند.

وی اضافه کرد: در دادگاه به مدیران دانشگاهی گفته می شود اگر مدعی هستید باید شکایت کنید اما در حقیقت این کارها برعهده مدعی العموم است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در شرایط خاص به سر می بریم و برای شرایط خاص باید قوانین خاص تعریف شود. جرائم برای دلالان دارو به هیچوجه بازدارنده نیست.

رئیس داروخانه های دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: نمی توانیم برای دلالان دارو جرمی ثابت کنیم و آنان از استیصال بیماران استفاده می کنند.

روئینی اظهار داشت: دلالان دارو برای بیماران در شکل های مختلف از جمله در قالب موتورسواران مسافربر نزدیک داروخانه ها کمین می کنند؛ البته این موتورسواران به گونه ای عمل می کنند که ظاهرا مسافر را برای تامین دارویش از این داروخانه به آن داروخانه جابه جا می کنند اما برخی از آنان در حقیقت دارو را به صورت غیرقانونی خرید و فروش می کنند.

وی اضافه کرد: حتی برخی از این موتورسواران بیماران را برای تهیه دارو به جای آنکه به داروخانه یا مرکز معتبر دیگری ببرند به جاهایی مانند ناصرخسرو برای تامین غیرقانونی دارو می برند.

وی خاطرنشان کرد: خرید و فروش غیرقانونی دارو فقط مختص موتورسواران نیست و بسیاری از دلالان در کمین بیماران هستند به طور مثال بیمارانی که از داروخانه 13 آبان از روی پل عابرپیاده به آن سمت خیابان می روند تا نسخ تامین اجتماعی خود را تائید کنند با دلالانی مواجه می شوند که روی پل عابر برای آنان کمین کرده اند.

رئیس داروخانه های دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: برخی دیگر نیز بیماران را شناسایی می کنند و همراه آنان می شوند تا بتوانند از نیاز آنان به دارو و پول، سوء استفاده کنند.

روئینی درباره اینکه آیا تاکنون از این دلالان دارو شکایتی شده است، گفت: کلانتری و حراست دانشگاه علوم پزشکی تهران در جریان فعالیت این دلالان (در اطراف داروخانه 13 آبان) قرار گرفته اند و گاه و بیگاه آنان را رصد می کنند اما نمی توان به هرکسی مظنون بود.

وی تصریح کرد: مکررا در این زمینه دستگیری هایی انجام می شود و ظاهرا به دلیل نبود ادله کافی آزاد می شوند؛ خود من شاهد دو مورد دستگیری دلالان بودم که جریمه مختصری پرداخت کردند و آزاد شدند. این مبالغ ناچیز جرائم، دلالان را توجیه نمی کند که دیگر به این کار نپردازند.

رئیس داروخانه های دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: خرید و فروش غیرقانونی دارو، ذخیره دارویی داروخانه ها را کاهش می دهد اما بیشتر از آن برای بیمه ها هزینه و بارمالی دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: