کد خبر: ۲۱۷۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۰۴ دی ۱۳۹۷ - 2018December 25
پس از جراحی پلک ها و نواحی اطراف آنها متورم و کبود هستند. تورم غیر قرینه بین دو طرف، غیر طبیعی نیست

شفا آنلاین>سلامت>1-.هیچ پانسمانی روی چشم ها قرار نمی گیرد، فقط ممکن است قطعه ای چسب، روی پلک یا گوشه چشمها قرار داده شده باشد که نباید به آن دست بزنید.

2به گزارش شفا آنلاین".پس از جراحی پلک ها و نواحی اطراف آنها متورم و کبود هستند. تورم غیر قرینه بین دو طرف، غیر طبیعی نیست. ممکن است در 48 ساعت اول بعد از جراحی پلک تورم افزایش یابد ولی کم کم از بین خواهد رفت. ممکن است در هنگام صبح، تورم پلکها بیشتر باشد که این نکته هم ایرادی ندارد.
3.با گذاشتن دو بالش زیر سر؛ سر خود را بالا نگهدارید.

4.پس از جراحی پلک به شما نسخه ای داده می شود که در آن آنتی بیوتیک های خوراکی، پماد آنتی بیوتیکی چشم و کورتون و داروهای مسکن درد وجود دارد،آنها را تهیه کنید و طبق نظرپزشک مصرف کنید.
5.در طی 48 ساعت اول بعد از عمل داخل کیسه فریزر یخ گذاشته و پس از گذاشتن گاز یا پارچه ای تمیز روی پلکها و سپس گذاشتن کیسه یخ روی آن کمپرس سرد کنید. تا زمانی که احساس ناراحتی نکنید؛کمپرس را ادامه دهید و دوباره پس از فاصله زمانی این کار را تکرار کنید. این کار باعث کاهش کبودی پلک ها می شود.
6.پس از گذشت 48 ساعت این کار را با کمپرس گرم ادامه دهید.
7.طبق نظر پزشک معالج یک یا دو روز بعد جهت معاینه به مطب مراجعه کنید و پس از آن می توانید استحمام کنید.
8.در صورت گسترش قرمزی محل برش، افزایش تورم، درد یا گرما در محل برشها یا خارج شدن ترشح از آنها و یا تب، پزشک خود را مطلع نمائید .
9.بخیه ها معمولا” یک هفته بعد از جراحی پلک برداشته می شوند. بعد از برداشتن بخیه ها، تورم و تغییر رنگ اطراف چشم ها کم کم فروکش می کند.
10.اشک ریزش، حساسیت به نور شدید، تاری دید یا دوبینی ممکن است در دوران کوتاهی در چند هفته اول پس از جراحی وجود داشته باشد.

پزشک آنلاین
دکتر مسعود جعفری پور [ فلوشیپ فوق تخصص جراحی پلاستیک صورت ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: