کد خبر: ۲۱۷۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۰۳ دی ۱۳۹۷ - 2018December 24
بیمارستان 540 تختخوابی چابهار در زمینی به مساحت 230 هزار متر مربع در محدوده منطقه آزاد چابهار با کاربری آموزشی - درمانی در مدت 3 سال در 13 طبقه و با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبباء ساخته خواهد شد
شفاآنلاین>سلامت> وزیر بهداشت به منظور حضور در مراسم آغاز عملیات ساخت بزرگترین بیمارستان جنوب شرق کشور در چابهار، روز گذشته وارد استان سیستان و بلوچستان شد.

به گزارش شفاآنلاین، بیمارستان 540 تختخوابی چابهار در زمینی به مساحت 230 هزار متر مربع در محدوده منطقه آزاد چابهار با کاربری آموزشی - درمانی در مدت 3 سال در 13 طبقه و با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبباء ساخته خواهد شد. بهره‌برداری از پروژه‌های بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی(medical) ایرانشهر از دیگر برنامه‌های سفر وزیر بهداست به استان سیستان و بلوچستان است. همچنین با حضور وزیر بهداشت در دومین روز سفر به استان سیستان و بلوچستان، پروژه‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به بهره‌برداری خواهد رسید.

آغاز ساخت ١۵٠٠ تخت بیمارستانی در سیستان و بلوچستان
سیدحسن هاشمی پس از ورود به چابهار درجمع خبرنگاران اظهار کرد: «جای خرسندی است سفری که بیش از دوماه قبل برنامه‌ریزی و پیش بینی شده بود، انجام شد؛ در این سفر عملیات ساخت بیمارستان ۵۴٠ تختخوابی چابهار با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز خواهد شد. همچنین در این سفر، تعدادی طرح و پروژه بهداشتی و درمانی در شهرهای ایرانشهر، فنوج و نیکشهر افتتاح شده یا عملیات ساخت آنها آغاز می‌شود.

هاشمی آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان ۵۴٠ تختخوابی ایرانشهر را که با کمک و همراهی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) ساخته و به بهره‌برداری خواهد رسید را از دیگر برنامه‌های سفر به سیستان و بلوچستان برشمرد و گفت: «در این سفر، تعدادی از پروژه‌های بهداشتی و درمانی (Healing)در حوزه دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر به بهره‌برداری خواهد رسید.» وزیر بهداشت با بیان اینکه در دومین روز سفر به سیستان و بلوچستان، تعدادی پروژه نیز در شهر‌ خاش و زاهدان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: «در زاهدان نیز عملیات ساخت بیمارستان ۵٠٠ تختخوابی کلید خواهد خورد و می‌توان گفت درمجموع در این سفر، عملیات ساخت ١۵٠٠ تخت بیمارستانی آغاز خواهد شد. همچنین در این سفر بیش از ٢٠ پروژه افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.»

هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر ساخت دانشکده پزشکی در منطقه چابهار با توجه به توسعه ساحل مکران و موقعیت استراتژیک منطقه چابهار و رشد جمعیت، تصریح کرد: «شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ساخت دانشگاه مقرراتی را وضع کرده و باید براساس همان مقررات عمل کنیم، ساخت دانشگاه مساله‌ای نیست که ما بتوانیم مجوز دهیم، بلکه مبتنی بر زیرساخت‌هایی است که باید فراهم شود. درحال حاضر دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر وجود دارد که امیدواریم این استعداد و پتانسیل را داشته باشد تا به دانشگاه ارتقا پیدا کند. درعین حال چابهار در زمینه ساخت دانشکده در مراحل اولیه قرار دارد و چنانچه بتواند استانداردها و شاخص‌های مورد نیاز که قانون تعیین کرده را کسب یا فراهم کند، یکی از مراکز آموزشی مهم این منطقه محسوب خواهد شد.»

سواحل مکران در مسیر توسعه
به گزارش وبدا، بندرچابهار تنها بندر اقیانوسی ایران است که خارج از خلیج فارس و تهدیدات آن واقع شده و در آینده اقتصاد ایران، نقش غیرقابل انکاری ایفا خواهد کرد.

همچنین مقام معظم رهبری نیز توسعه سواحل مکران را جزو الویت‌های اساسی عنوان کردند و تاکید داشتند که باید با همکاری دولت، برنامه‌های مورد نظر در این منطقه با سرعت بیشتری دنبال شود. بیمارستان 540 تختخوابی چابهار با زیربنای 60 هزار متر مربع در محدوده منطقه آزاد چابهار با کاربری آموزشی - درمانی در مدت 3 سال در 13 طبقه ساخته خواهد شد. برای ساخت و تجهیز این بیمارستان، حدود 1000 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که بخشی از آن از محل تهاتر دارایی‌های دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر و تغییر کاربری املاک آن تامین خواهد شد. بیمارستان 540 تختخوابی چابهار دارای بخش‌هایی همچون اورژانس، جراحی، داخلی، بستری، کودکان، زنان و زایمان، مراقبت های ویژه، آزمایشگاه، رادیولوژی و داروخانه خواهد بود. گفتنی است، بندرچابهار با بیش از 300 هزار نفر جمعیت و یک بیمارستان 186 تختخوابی (بیمارستان امام علی(ع)) است که ضریب اشغال این بیمارستان حدود 100 درصد است و با توجه به رشد جمعیت در این منطقه طی سالیان گذشته ساخت بیمارستان 540 تختخوابی چابهار، اقدامی ضروری است.

قطب مهم توریسم سلامت و توسعه اقتصادی منطقه
وزیر بهداشت در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار گفت: «جای خرسندی است که امروز در چابهار عملیات ساخت یکی از مهم ترین پروژه‌های خدماتی (بیمارستان 540 تختخوابی چابهار) با حمایت شورای شهر، مردم، استاندار و پیشگامی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء آغاز شده است. اطمینان دارم، با توجه به آینده بسیار خوبی که در انتظار این منطقه به ویژه خلیج چابهار است، فعالیت این بیمارستان در کنار خدمات ارزنده‌ای که به مردم ارائه می‌دهد، باعث پیشرفت و توسعه اقتصادی در این منطقه شود، درعین حال، وجود چنین بیمارستانی باعث ارتقای دانش در حوزه آموزش عالی نیزخواهد شد.»

هاشمی افزود: «می‌توان گفت، این بیمارستان، ظرف دوسه دهه آینده، تبدیل به یکی از مهم‌ترین قطب‌های توریسم سلامت و توسعه اقتصادی خواهد شد و درعین حال خدمات باید قبل از توسعه اقتصادی شکل بگیرد و در تراز چابهار، که یکی از بنادر مهم این منطقه است که به اقیانوس راه دارد، باشد. راه نجات اقتصادی استان سیستان و بلوچستان، جنوب ایران و بخشی از خراسان جنوبی، سواحل مکران و بندر چابهار است. لذا ساخت این بیمارستان اهمیت زیادی دارد. امیدوارم قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با کارنامه بسیار خوبی که تاکنون در پیشبرد پروژه‌های بهداشت و درمان ارائه داده است، این پروژه را نیز با سرعت قابل قبولی با کمک منطقه آزاد چابهار به پایان برساند.»

وزیر بهداشت تصریح کرد: «جا دارد از مدیریت منطقه آزاد چابهار برای اهدای زمین و مجوز این بیمارستان تشکر کنم، همچنین قرار است برای ساخت مرکز آموزش عالی نیز زمینی را اختصاص دهند. این بیمارستان قرار است 30 ماهه به بهره‌برداری برسد.»









نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: