کد خبر: ۲۱۷۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۰۲ دی ۱۳۹۷ - 2018December 23
علت اصلی مرگ در بیماران مبتلا به ملانوما، متاستاز است؛ فرآیندی که در آن، سرطان به سایر نقاط بدن گسترش می یابد
شفا آنلاین>سلامت>محققان با بررسی سرطان پوست ملانوما به فهم بهتری از نحوه گسترش بیماری و درمان موثرتر آن رسیدند.

به گزارش شفا آنلاین، علت اصلی مرگ در بیماران مبتلا به ملانوما، متاستاز است؛ فرآیندی که در آن، سرطان به سایر نقاط بدن گسترش می یابد.

درحالیکه پیشرفت های خوبی در زمینه درمان های هدفمند و مبتنی بر سیستم ایمنی(Safety system) انجام شده است، مراحل پیشرفته بیماری همچنان ناشی از چالش بالینی در مورد تشخیص ضعیف آن است.

استرالیا و نیوزیلند دارای بالاترین نرخ ابتلا به ملانوما در جهان هستند بطوریکه سالانه بیش از ۱۴ هزار مورد جدید ابتلا به این بیماری در این کشورها روی می دهد.

دانشمندان استرالیایی در مطالعه اخیر خود دریافتند پروتئین ویژه ای موسوم به RAB۲۷A، عامل اصلی گسترش سرطان است. این اتفاق از طریق ترشح ساختارهای تهاجمی حبابی شکل که از سلول ها بیرون رانده می شوند، روی می دهد. در مقابل، تجلی پروتئین منجر به کاهش روند متاستاز می شود.

«گئو داجیانگ»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «این کشف می تواند شیوه جدیدی را برای هدف قرار دادن و درمان ملانوما در اختیار محققان قرار دهد.»

وی در ادامه می افزاید: «ما معتقدیم RAB۲۷A، فاکتور تشخیصی جدیدی است که می تواند شیوه جدیدی برای تعیین آینده درمانی بیماران مبتلا به ملانوما باشد.»
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: