کد خبر: ۲۱۷۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۰۲ دی ۱۳۹۷ - 2018December 23
ارائه سبد کالا برای بیماران نیازمند ، فراهم کردن مقدمات پیوند بیماران و یافتن اهداء کننده مناسب برای افرادی که قابلیت پیوند را دارند از مواردی است که در این انجمن صورت می گیرد
شفاآنلاین>سلامت>از ابتدای سال جاری تاکنون 37 عمل پیوند در استان خوزستان انجام شده که از این میزان 24 پیوند از مرگ مغزی و 13 پیوند از اهداءکننده زنده بوده است.

به گزارش شفاآنلاین و به نقل از روابط عمومی انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی<Kidney patients> ایران ، غلامرضا لاری زاده مدیراستان خوزستان در خصوص فعالیت های این انجمن گفت:با مراجعه بیماران به این انجمن و تشکیل پرونده درمانی ، بعد از بررسی های کارشناسانه نیازهای درمانی ، دارویی و معیشتی بیماران شناسایی می شود و در راستای رفع آنها گام برداشته می شود.

وی گفت: ارائه سبد کالا برای بیماران نیازمند ، فراهم کردن مقدمات پیوند بیماران و یافتن اهداء کننده مناسب برای افرادی که قابلیت پیوند را دارند از مواردی است که در این انجمن صورت  می گیرد.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان خوزستان در خصوص تعداد بیماران کلیوی ثبت شده در این انجمن ، اظهار داشت: در حال حاضر 2237 بیمار کلیوی در این انجمن وجود دارند که از این میزان 2019 نفر همودیالیز و 118 نفر صفاقی هستند این در حالیست که 100نفر نیز تحت نظر پزشکان از دارو استفاده  می کنند .

 وی در رابطه با تعداد بیماران پیوند شده این انجمن تاکنون ، اظهار داشت: از بیماران کلیوی استان خوزستان2160   نفر به همت انجمن حمایت از بیماران کلیوی از سال 1370 تاکنون تحت پیوند قرار گرفته اند و متاسفانه 162 نفر نیز فوت شده اند.

لاری زاده با تاکید براینکه از ابتدای سال تاکنون در این استان 37 نفر تحت عمل پیوند قرار گرفته اند ، بیان کرد: از تعداد پیوند شدگان  درسال جاری 37 نفر از مرگ مغزی و 13 نفر از اهداء کننده  زنده پیوند شده اند.

مدیراستان خوزستان ادامه داد: یکی از اصلی ترین برنامه های این انجمن خدمات رسانی به بیماران کلیوی و تسهیل  در روند درمان و پیوند این قشر است تا با فراهم کردن بسترهای لازم بیماران با آرامش خیال بیشتری روند درمان خود را سپری کنند .

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: