کد خبر: ۲۱۷۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۰۱ دی ۱۳۹۷ - 2018December 22
با وجودی که درابتدای پاییز قیمت‌ها در بازار ارز اندکی به قله هیجانی آن یعنی بالای 18 هزار تومان فاصله گرفته بود، اما با اختیاراتی که درروز 21 مهر ماه از سوی شورای عالی هماهنگی اقتصادی به رئیس کل بانک مرکزی تفویض شد، بازار ارز شکل متفاوتی به خود گرفت
شفاآنلاین>سلامت> پس از التهابات شدیدی قیمتی، نخستین ماه فصل پاییز و تحولاتی که درروزهای پایانی آن رخ داد، نویدبخش تغییر جهت بازار ارز بود.

به گزارش شفاآنلاین، با وجودی که درابتدای پاییز قیمت‌ها در بازار ارز اندکی به قله هیجانی آن یعنی بالای 18 هزار تومان فاصله گرفته بود، اما با اختیاراتی که درروز 21 مهر ماه از سوی شورای عالی هماهنگی اقتصادی به رئیس کل بانک مرکزی تفویض شد، بازار ارز شکل متفاوتی به خود گرفت. دراین روزها رفته رفته از قیمت و دامنه نوسانی آن کاسته شد تا اینکه دلار (Dollar)برای مدتی در کانال 12 هزار تومانی باقی ماند. روندی که در آبان ماه به کانال 11 هزار تومان افت کرد. ولی همچنان ریزش قیمت‌ها و تخلیه حباب قیمتی بازار ادامه یافت تا اینکه درنیمه دوم آذرماه پس از مدت‌ها دلار دوباره به کانال 10 هزار تومان رسید.

رسیدن دلار به کانال قیمتی 10 هزارتومان انتظارات بازار (Market)را نیز تغییر داد و مقاومت‌ها در برابر ریزش بیشتر شکسته شد تا اینکه ظرف مدت کوتاهی دلار کانال قیمتی 9 هزار تومان را تجربه کرد. باقی ماندن دلار برای چهار روز پیاپی دراین کانال بسیاری را متقاعد کرد که امکان کاهش دوباره قیمت وجود دارد. اما اخبار تأیید نشده و حتی تکذیب شده‌ای که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد، در روز چهارشنبه باعث شد تا دلار به کانال 10 هزار تومانی بازگردد. اتفاقی که در روز پنجشنبه هم دوام آورد و دلار با نرخی کمتر از 10 هزار و 100 تومان قیمت‌گذاری شد.

این درحالی است که اکثرکارشناسان اعتقاد دارند که با تداوم سیاست‌های بانک مرکزی در روزهای آینده شاهد افت بیشتر قیمت‌ها در بازار ارز خواهیم بود. دراین باره عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی بارها اعلام کرده است که دولت کنترل بازار ارز را دردست دارد و برهمین اساس دورنمایی مثبت از این بازارترسیم کرده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: