کد خبر: ۲۱۷۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 19
چون کیفیت بهداشت و سلامت در زنان کمتر از مردان است، بنابراین در آینده با جامعه ناسالم سالمند زنانه مواجه هستیم، لذا باید تجهیزات و نیروی انسانی را متناسب با این موضوع آماده کنیم
شفاآنلاین>سلامت>معاون پرستاری وزارت بهداشت از راه اندازی دبیرخانه و سامانه آموزش و توانمندسازی بیمار و خانواده در معاونت پرستاری خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، مریم حضرتی، در همایش کلان منطقه‌ای ٣ کشور «آموزش به بیمار» در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه ٥٦ درصد تیم نظام سلامت را گروه های پرستاری تشکیل می دهند، گفت: آموزش از برجسته ترین و مهمترین نقش های پرستاران<nurses> محسوب می شود.

وی اظهارداشت: ۸۰ درصد مرگ و میرها ناشی از بیماری های غیر واگیر است و درصد بالایی از جامعه دچار چاقی، فشار خون بالا، بی تحرکی و بی حرکتی هستند. با توجه به اینکه این موضوع از شیوه زندگی ناسالم تاثیر پذیرفته، نیازمند تغییر و آموزش شیوه درست و صحیح زندگی کردن است.

حضرتی با تاکید بر آموزش های خود مراقبتی در جامعه افزود: افزایش سرسام آور هزینه های سلامت، افزایش تحصیلات مردم، افزایش سطح توقعات آنها و کاهش مدت زمان بستری در مراکز درمانی، نیاز به مراقبت در منزل را افزایش داده و اهمیت آموزش خودمراقبتی  را دوچندان کرده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت تصریح کرد: روند نوآوری های نوین در درمان، نیاز به آموزش و پرستاری جامعه نگر مبتنی بر شواهد را مهم ساخته است.

حضرتی با اشاره به اینکه حرکت به سمت سالمندی به سرعت در حال شکل گیری است، گفت: در حال حاضر ۹ درصد جامعه ما سالمند هستند و در حدود ۳۰ سال آینده به دو برابر افزایش خواهد داشت.

وی از افزایش امید به زندگی در بین مردان و زنان خبر داد و افزود: چون کیفیت بهداشت و سلامت در زنان کمتر از مردان است، بنابراین در آینده با جامعه ناسالم سالمند زنانه مواجه هستیم، لذا باید تجهیزات و نیروی انسانی را متناسب با این موضوع آماده کنیم.

حضرتی با تاکید بر اهمیت سطح فردی برای رسیدن به دوران سالمندی خوب و موفق، با توجه به پدیده فراگیر و جهانی سالخوردگی، گفت: سالمندی موفق را باید سرلوحه‏ سیاست های اجتماعی خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه تولیت آموزش به معاونت پرستاری واگذار شده از تصویب آیین نامه آموزش به مددجو و خانواده و راه اندازی دبیرخانه و سامانه آموزش به بیمار خبر داد و گفت: این آیین نامه در روزهای آینده ابلاغ خواهد شد.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: