کد خبر: ۲۱۷۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 16
پزشک نقش مهم و اساسی را در نظام پزشکی قانونی ایفا می‌کند اما ایجاد و اجرای طرح پزشک خانواده در مازندران تمایل پزشکان را برای ورود به پزشکی قانونی کمتر کرده است
شفاآنلاین>سلامت> مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از پیشرفت 65 درصدی مرکز سم‌شناسی شمال کشور در این استان خبر داد و گفت: ایجاد و اجرای طرح پزشک خانواده در مازندران تمایل پزشکان را برای ورود به پزشکی قانونی کمتر کرده است.

به گزارش شفاآنلاین، علی عباسی، با بیان اینکه پزشکی قانونی از ارگان‌های تخصصی کشور محسوب شده اما جذب نیرو در آن بسیار کم است، اظهار کرد: پزشک نقش مهم و اساسی را در نظام پزشکی قانونی ایفا می‌کند اما ایجاد و اجرای طرح پزشک خانواده در مازندران تمایل پزشکان را برای ورود به پزشکی قانونی کمتر کرده است.

وی با اشاره به اینکه نداشتن پزشک معضل اصلی در پزشکی قانونی است و برای رفع آن به کمک دولت نیازمندیم، تصریح کرد: بسیاری از مراکز پزشکی قانونی در مازندران با یک پزشک اداره می‌شود و این امر مشکلات متعددی را در نظام اداری به وجود آورده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه تحقیق و پژوهش آسیب های اجتماعی یکی از وظایف پزشکی قانونی است، خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل کمبود نیرو نتوانستیم در این فضا نیز وارد شویم اما تلاش می‌کنیم با ارسال پیام و خبر موارد هشداری مانند مسمومیت (Poisoning)با قرص برنج، غرق شدگی‌ها و نزاع خانوادگی، مردم و خانواده‌ها از آگاهی اولیه برخوردار باشند.

عباسی با اشاره به اینکه پزشکی قانونی با شکایات مردم سر و کار داشته و مراجعه کنندگان از مصدومان، آسیب دیدگان و یا فوتی خانواده‌ها هستند، بیان کرد: کارکنان پزشکی قانونی با بخش ناراحت کننده زندگی مردم سر و کار دارند، به این علت برای تحکیم و حفظ بنیاد خانواده کارکنان پزشکی قانونی اقدام به برگزاری گردهمایی کارکنان این سازمان در مازندران شد.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد مراجعات این سازمان مردمی است، افزود: سازمان پزشکی قانونی بیشتر با نام فوتی در جامعه شناخته شده است در حالیکه ۵ درصد آن فوتی است و مابقی به مراجعات مردمی بر می‌گردد.

مدیرکل پزشکی(medical) قانونی مازندران با اشاره به اینکه برای توسعه و پیشرفت این سازمان با توجه به کمبودهایی که در مازندران داریم، اقدام به ساخت چند پروژه از جمله ساختمان اداری بابل، رامسر و نور شده است، گفت: پروژه ملی سازمان پزشکی قانونی مازندران ساخت مرکز پزشکی آزمایشگاهی در اتوبان ساری - قائمشهر است که ۶۵ درصد از بخش‌های تخصصی آن به اتمام رسید و به عنوان مرکز سم‌شناسی شمال کشور می‌تواند به استان های سمنان، گیلان و گلستان خدمات برساند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: