کد خبر: ۲۱۶۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۷ - 2018December 22
دربیماری التهاب پوستی «درماتیت آتوپیک» به صورت طبیعی چربی پوست به میزان کافی تولید نمی شود و در فصل سرما بیماران باید از مرطوب کننده های مناسب حاوی اوسرین به دفعات استفاده کنند
شفاآنلاین>سلامت>متخصص پوست و مو با اشاره به بیماری های پوستی فصل زمستان گفت: بیماران مبتلا به التهاب پوستی از پوشیدن لباس های پشمی در فصل سرما خودداری کنند.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر شادی مظلومی اظهارداشت:در فصل سرما<the cold>آنچه باید رعایت کنیم حفظ رطوبت پوست است.

وی ادامه داد: به دلیل خشکی و سردی هوای فصل زمستان منشاء بسیاری از بیماری های که به طور طبیعی پوست به آنها مبتلا خواهد شد، حساسیت است.

مظلومی خاطر نشان کرد: دربیماری التهاب پوستی «درماتیت آتوپیک» به صورت طبیعی چربی پوست به میزان کافی تولید نمی شود و در فصل سرما بیماران باید از مرطوب کننده های مناسب حاوی اوسرین به دفعات استفاده کنند.

به گفته وی، این افراد برای بالا بردن بهداشت پوست بهتر است در فصل سرما هر روز به حمام نروند و کسانی که پوست خشک دارند در هفته یک یا 2 بار پوست را شسته و از لوسیون مخصوص بدن استفاده نمایند.

این متخصص پوست و مو ، گفت: افراد مبتلا به التهاب پوستی می بایست با آب گرم دوش بگیرند و ر هنگام استحمام با دست شوینده ها را روی پوست بمالند و بلافاصله از لوسیون بدن نیز استفاده کنند.

مظلومی ادامه داد:برای پیشگیری از خشکی پوست در فصل زمستان از بخورهای سرد و گرم در محیط ها استفاده شود تا رطوبت هوا بالا رفته پوست را مرطوب نگه دارد.

وی بیان داشت: کسانی که دچار کهیرهای سرمایی شده اند می بایست از محیط گرم به محیط سرد وارد نشوند یا اینکه از آنتی هیستامین ها استفاده کنند.

مظلومی افزود: در روزهای ابری تابستان و زمستان تنها 50 درصد نور آفتاب فیلتر می شود و همین امر سبب می شود تا در روزهای ابری نیزاز کرم های ضد آفتاب استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در زمان برف نور 80 درصد انعکاس دارد و این امر الزام استفاده از ضد آفتاب را بیشتر می کند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: