کد خبر: ۲۱۶۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 15
تاکنون این مبلغ تبدیل به ریال نشده و در دست اقدام است و امیدواریم به ‏تدریج طی هفته‌های آتی پرداخت شود.‏ همچنین از مقام ‏معظم رهبری تشکر می‌کنیم که این مبلغ را تصویب فرمودند
شفاآنلاین>سلامت> معاون اول رئیس جمهوری در بیست و نهم مهرماه امسال اعلام کرد که با موافقت رهبر معظم انقلاب 500 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای تأمین دارو برداشت می‌شود که این مبلغ پس از تبدیل به قیمت‌های نیمایی در اختیار تولیدکنندگان دارو قرار می‌گیرد.

به گزارش شفاآنلاین،  اول آبان امسال وزیر بهداشت در حاشیه همایش روز جهانی غذا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره برداشت ۵۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای رفع مشکلات نقدینگی در حوزه‌ دارو اعلام کرد: هنوز درباره این ۵۰۰ میلیون یورو خبری از طرف مسئولان دریافت نکرده‌ام و نه چیزی که بر مبنای آن ابلاغ شده باشد.

همچنین ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت دوازده آذرماه امسال گفت: تاکنون این مبلغ تبدیل به ریال نشده و در دست اقدام است و امیدواریم به ‏تدریج طی هفته‌های آتی پرداخت شود.‏ همچنین از مقام ‏معظم رهبری تشکر می‌کنیم که این مبلغ را تصویب فرمودند.

متن مصوبه و درخواست وزارت بهداشت و موافقت رهبری کاملاً ‏مشخص است. اینکه برخی نظریه‌پردازی کنند و بگویند فقط منحصر به دارو است یا فقط منحصر به تجهیزات پزشکی ، صحیح ‏نیست. این مبلغ برای پرداخت بدهی‌های دارویی و تجهیزات(Equipment) پزشکی به سازمان بیمه سلامت داده می‌شود.‏

نتیجه:  یاسر خاتمی مدیرکل امور مالی و ذیحسابی مالی در سازمان بیمه سلامت گفت: متأسفانه با گذشت بیش از 50 روز از تصویب سران سه قوه مبنی بر کمک 500 میلیون دلاری به سازمان بیمه سلامت که می‌تواند بخشی از مشکلات صنعت دارو را کاهش دهد این مبلغ به دلیل طولانی شدن پرو سه اداری هنوز پرداخت نشده و این مسأله باعث شده تا سازمان نتواند در موعد مقرر مطالبات شرکت‌های دارویی را پرداخت کند. از طرفی ادامه تأخیر در پرداخت این اعتبار ارائه خدمات به بیمه شدگان را هم دچار مشکل خواهد کرد.

وی می‌افزاید: در حال حاضر بخش عمده هزینه‌های دارو مربوط به بیمارستان‌هاست که بدهی سنگینی را از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی به شرکت‌های تولید و پخش دارو ایجاد کرده است. خاتمی می‌گوید: شرکت‌های دارویی از دانشگاه‌های علوم پزشکی طلب دارند و دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز از بیمه‌ها(insurances) طلب دارند، به محض اینکه این اعتبار به سازمان داده شود در نخستین فرصت مطالبات شرکت‌های دارویی و مراکز درمانی پرداخت خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: