کد خبر: ۲۱۶۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 14
بسیاری از پزشکان به افراد توصیه می‌کنند که در وعده‌ شام غذاهای سبک و کم حجم مصرف کنند تا با دریافتکالری کم به اضافه وزن مبتلا نشوند
شفاآنلاین>سلامتبسیاری از پزشکان به افراد توصیه می‌کنند که در وعده‌ شام غذاهای سبک و کم حجم مصرف کنند تا با دریافتکالری کم به اضافه وزن مبتلا نشوند؛ از این رو با معرفی انواع غذاهای نانی و غیر برنجی به شما کمک می کنیم تا با کنار گذاشتن غذاهای برنجی، انتخاب متنوعی برای وعده غذایی شام خود داشته باشید.

به گزارش شفاآنلاین،  در مطلب زیر طرز تهیه 5 نوع غذای نانی و غیر برنجی آمده است که می‌توانید باکمک آنها شامی دلچسب تهیه کنید.

خوراک کدو سبز

مواد لازم برای ۳ نفر

۲ عدد کدو سبز متوسط
۱ عدد هویج
۱ عدد پیاز
۱ عدد سیب زمینی
۱ حبه سیر
۱ قاشق غذاخوری کره

مراحل تهیه؛ مدت زمان لازم برای پخت ۱ ساعت

تمام موارد را پوست کنده و حلقه حلقه کنید، سپس آنها را داخل ماهیتابه حاوی آب ریخته و روی شعله قرار دهید تا آهسته بپزد، در طول پخت 2 الی 3 بار آنها را هم بزنید و اجازه دهید مواد کاملا پخته شود، پس از اتمام پخت منتظر بمانید تا خشک شود، سپس کره را به آن اضافه کرده و مواد را با کره تفت دهید و در نهایت نمک‌ و فلفل (Pepper)سیاه را به آن اضافه کنید.

خوراک مرغ تند

مواد لازم برای ۳ نفر

۲ عدد پیاز
پیازچه به میزان لازم
۲ عدد گوجه فرنگی
  ۲ عدد فلفل دلمه‌ای
۲ عدد هویج
ادویه، نمک، پاپریکا، زردچوبه، دارچین، فلفل سیاه و فلفل قرمز
۳ تکه سینه مرغ
قارچ به میزان لازم

مراحل تهیه؛ مدت زمان لازم برای پخت ۱ ساعت

پیاز و پیازچه را ریز خرد کرده و مرغ‌‌های تکه تکه شده را با آنها سرخ کنید، حالا زردچوبه، فلفل‌، پاپریکا، دارچین، قارچ خورد شده، فلفل دلمه‌ای و هویج را اضافه کرده و صبر می‌کنیم تا خوب پخته شود، در آخر گوجه‌ها را حلقه حلقه کرده و روی مواد قرار می دهیم تا طعم بگیرد. می‌توانید پاپریکا را برای طعم(Taste) بهتر در آخرین مرحله اضافه کنید.

کبه حلب

مواد لازم برای ۴ نفر

۴ پیمانه برنج
۳۰۰ گرم گوشت چرخ کرده
زعفران
زرشک
روغن
۲ عدد پیاز
نمک، فلفل، زردچوبه به میزان لازم
جعفری و گشنیز
رب گوجه

مراحل تهیه؛ مدت زمان لازم برای پخت ۱ ساعت

پیاز را سرخ کرده و سپس گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید، زمانی که گوشت به خوبی سرخ شد رب، سبزیجات و ادویه‌جات را به آن اضافه کنید و در آخر زرشک (زرشک طعم ترشی به این غذا می‌دهد کسانی که شیرین دوست دارند می‌توانند به جای زرشک از کشمش پلویی استفاده کنند و کسانی که طعم ملایم دوست دارن می‌توانند از زرشک و کشمش همزمان استفاده کنند). پس از آماده شدن مواد را کنار بگذارید؛ برنج را همراه با زعفران کته کنید به صورتی که شفته شود، وقتی که برنج آماده شد آن را با چرخ گوشت چرخ کنید تا کاملا له شود، برنج را کف دستتان پهن کنید و داخل آن مواد گوشتی بریزید و برنجو گرد کنید و در آخر آن را در روغن سرخ کنید.

کوکو اسفناج و بلغور گندم

مواد لازم برای ۲ نفر

۱ پیمانه اسفناج سرخ شده
۱/۲ پیمانه بلغور گندم پخته شده
۳ عدد تخم مرغ
۲ قاشق غذاخوری گردو نگینی شده
۲ قاشق غذاخوری زرشک
نمک فلفل زردچوبه به میزان لازم
روغن مایع به میزان لازم

مراحل تهیه؛ مدت زمان لازم برای پخت ۱۵ دقیقه

تخم مرغ را با چنگال خوب هم زده و سپس اسفناج، بلغور، زرشک گردو  و ادویه جات را به آنها اضافه می‌کنیم،  قالب سلیکونی را با روغن مایع چرب کنید و مواد را داخل قالب بریزید و در فر از قبل گرم شده با دمای متوسط به مدت ۱۵ دقیقه آن را بپذیرید یا آن را در ماهیتابه سرخ کنید.

فلافل خانگی

مواد لازم برای ۲ نفر

۱ بسته کوچک نخود چرخ شده
۱ عدد تخم‌مرغ
نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زیره به مقدار لازم
۱ قاشق غذاخوری آرد نخود
۳ حبه سیر
۱ عدد پیاز متوسط

مراحل تهیه؛ مدت زمان لازم برای پخت ۱ ساعت

نخود را از یک الی  ۲ روز قبل در آب خیس کنید و هر 2 ساعت یکبار آب آن را  دور عوض کنید.

وقتی نخود نرم شد با چرخ گوشت آنها را چرخ کنید؛ پیاز و سیر را رنده ریز کرده و به نخود اضافه کنید، سپس تخم مرغ و بقیه مواد را به آن  اضافه کرده و خوب مخلوط کنید، حالا روغن را در تابه داغ کنید و با دست به فلافل‌ها شکل دهید و در روغن سرخ کنید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: