کد خبر: ۲۱۶۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۵ - ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 12
تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، در سلامت مردم ایران تاثیرات منفی خواهد گذاشت و دسترسی آنها به دارو و فناوری‌های روز پزشکی را با اختلال روبرو خواهد کرد
شفاآنلاین>سلامت>وزیر بهداشت گفت: در ایران شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با ریاست رییس جمهور و عضویت 9 نفر از وزرای کابینه تشکیل می‌شود که مهم‌ترین مسئولیت آن، تقویت همکاری‌های بین بخشی برای تامین سلامت مردم است.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر سید حسن هاشمی در نهار کاری وزرای بهداشت شرکت کننده در اجلاس بین‌المللی سلامت مادر، کودک و تغذیه در دهلی نو هندوستان با بیان این مطلب اظهار داشت: وزیر بهداشت مسئولیت ایجاد هماهنگی بیشتر در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی را بر عهده دارد که این شورا باعث تقویت ساختارهای مختلف با حوزه سلامت می‌شود و این ساختار در تمامی استان‌ها و شهرستان‌های کشور وجود دارد.

وزیر بهداشت یادآور شد: در راستای همکاری‌های بین بخشی تا کنون تفاهم‌نامه‌های زیادی بین وزارتخانه های تاثیر گذار در سلامت و تغذیه<Nutrition> مردم ایران منعقد و نتایج خوبی حاصل شده است اما ادامه همکاری های بین بخشی باید مورد توجه دولتمردان قرار گیرد و همکاری سازمان‌های بین‌المللی به منظور تحقق کامل همکاری‌های بخشی و مشارکت مردم و سازمان‌های غیردولتی در حوزه سلامت بسیار مهم است.

هاشمی از تحریم‌های یک‌جانبه و ظالمانه علیه ایران به عنوان یکی از چالش‌های شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ایران و نظام سلامت کشور یاد کرد و گفت: تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، در سلامت مردم ایران تاثیرات منفی خواهد گذاشت و دسترسی آنها به دارو و فناوری‌های روز پزشکی را با اختلال روبرو خواهد کرد.

وزیر بهداشت تصریح کرد:  وزارت بهداشت و در راستای افزایش بهره‌مندی از مشارکت مردم، خیرین، خیریه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد معاونت اجتماعی تشکیل شد و خوشبختانه در این حوزه، 1600 سازمان مردم نهاد و خیریه در ایران وجود دارد که به ارتقای سلامت عمومی کمک بسیار زیادی می کنند.

بنابر اعلام وبدا، هاشمی با بیان اینکه در راستای تحقق اهداف شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، با 6 وزارتخانه دولت تفاهم‌نامه منعقد کرده‌ایم، افزود: این تفاهم نامه‌ها برای تقویت همکاری‌های بین بخشی مورد توجه جدی وزارت بهداشت بوده است و از کشورها می‌خواهیم که همکاری‌های بین بخشی در حوزه سلامت را نهادینه و تقویت کنند. ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: