کد خبر: ۲۱۶۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۸ - ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 11
فعالیت بدنی عمومی را در طول روز با راه رفتن و استفاده کمتر از ماشین، یا تلاش برای انجام کارهای بیشتر افزایش دهید. هر فعالیت بدنی به شما کمک می کند کالری بیشتری بسوزانید
شفاآنلاین>سلامت>ثابت ماندن وزن ممکن است برای هرکسی که می خواهد کاهش وزن داشته باشد رخ دهد.

به گزارش شفاآنلاین، با این حال، اکثر مردم هنگامی که با این مسئله مواجه می شوند شگفت زده می شوند، زیرا هنوز به دقت غذا می خورند و به طور مرتب ورزش می کنند. واقعیت ناخوشایند این است که حتی تلاش های خوب برای کاهش وزن نیز می تواند از بین برود.

چه چیزی موجب ثابت ماندن وزن و لاغر نشدن می شود؟

در طی چند هفته اول کاهش وزن<Weight Loss>، کاهش سریع طبیعی است. این به این دلیل است که وقتی کالری را کاهش می دهید، ابتدا بدن شما انرژی لازم را با آزاد کردن انبارهای گلیکوژن، یک نوع کربوهیدرات در ماهیچه و کبد پیدا می کند.
گلیکوژن بخشی از آب است، بنابراین وقتی که گلیکوژن برای انرژی سوزانده می شود، آب را آزاد می کند و باعث کاهش وزن می شود. با این وجود این اثر موقت است.

همانطور که وزن خود را از دست می دهید، عضلات همراه با چربی<Fat> را از دست می دهید. با کاهش وزن، متابولیسم بدن شما کاهش می یابد و باعث می شود کالری کمتری نسبت به وزن سنگین تر خود بسوزانید. متابولیسم کندتر کاهش وزن را کندتر می کند، حتی اگر همان مقدار کالری مصرف کنید که به کاهش وزن کمک کرد. هنگامی که کالری که می خورید برابر کالری که می سوزانید باشد کاهش وزن اتفاق نمی افتد و وزن ثابت می ماند.

برای از دست دادن وزن بیشتر، باید فعالیت بدنی خود را افزایش داده یا کالری مصرفی را کاهش دهید ( یک رژیم لاغری سریع هفته ای 3 کیلو با ورزش).
چگونه می توان به لاغر نشدن غلبه کرد؟

هنگامی که به نقطه ای می رسید که دیگر لاغر نمی شوید، ممکن است تمام وزن کاهش یافته در رژیم غذایی و برنامه ورزشی خود را از دست داده باشید. در این صورت اگر می خواهید وزن بیشتری کاهش دهید باید برنامه کاهش وزن خود را تنظیم کنید. اگر می خواهید وزن بیشتری کاهش دهید، این نکات را رعایت کنید:

1- عادت های خود را دوباره ارزیابی کنید.

به سوابق غذایی و فعالیت خود نگاهی بیندازید. اطمینان حاصل کنید که قوانین را رعایت می کنید.

2-  کالری مصرفی را کاهش دهید.

کالری روزانه خود را کاهش دهید (رژیم پروتئین برای لاغری).

3-  بیشتر ورزش کنید.

اکثر مردم باید 30 دقیقه در روز، تقریبا هر روز هفته ورزش کنند. اما افرادی که سعی در از دست دادن وزن دارند باید بیشتر ورزش کنند و یا شدت تمرین را افزایش دهند تا کالری بیشتری بسوزانند. اضافه کردن تمرینات مانند وزنه برداری به افزایش توده عضلانی شما کمک خواهد کرد و کالری بیشتری می سوزانید.

4-  فعالیت بیشتری را به برنامه روزانه خود اضافه کنید.

فعالیت بدنی عمومی را در طول روز با راه رفتن و استفاده کمتر از ماشین، یا تلاش برای انجام کارهای بیشتر افزایش دهید. هر فعالیت بدنی به شما کمک می کند کالری بیشتری بسوزانید.

اجازه ندهید لاغر نشدن باعث افزایش وزن شود

اگر تلاش شما برای کاهش وزن اثر نمی کند، با پزشک یا متخصص تغذیه خود در مورد تاکتیک های دیگر صحبت کنید. اگر نمیتوانید کالری مصرفی یا فعالیت بدنی خود را کاهش دهید، باید هدف از دست دادن وزن خود را بازبینی کنید. شاید هدف شما غیر واقعی است.

از آنجا که شما قبلا رژیم غذایی خود را بهبود داده اید و ورزش خود را افزایش داده اید، سلامت خود را بهبود داده اید. اگر اضافه وزن دارید یا چاق هستید، حتی کاهش وزن کم نیز باعث بهبود شرایط سلامتی مربوط به اضافه وزن می شود (رژیم لاغری سه روزه سریع).

هر کاری که می کنید ناامید نشوید و عادت های غذا خوردن و ورزش خود را متوقف نکنید. این باعث می شود وزن از دست رفته را به دست آورید. موفقیت خود را جشن بگیرید و تلاش خود را برای حفظ وزن ادامه دهید.mayoclinic

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: