کد خبر: ۲۱۶۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 11
پروتئین‌ها دسته‌ای از درشت مغذی‌ها هستند که وظیفه اصلی آنها در بدن، ساختاری و تنظیمی‌ است به عنوان مثال در ساختمان یاخته‌ها و بافت‌ها مانند ماهیچه و استخوان شرکت می‌کنند یا در قالب مولکول‌هایی چون هورمون‌ها یا آنزیم‌ها، واکنش‌های حیاتی در بدن را تنظیم می‌کنند
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: هر كالری مازاد بر نیازی در بدن، صرف نظر از اینکه به شكل بافت چربی ذخیره می‌شود، برای بسیاری از افراد دچار چاقی آسیب‌زا خواهد بود.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر محمدرضا وفا با اشاره به کاهش وزن<Weight Loss> با استفاده از رژیم غذایی پرپروتئین افزود: پروتئین‌ها دسته‌ای از درشت مغذی‌ها هستند که وظیفه اصلی آنها در بدن، ساختاری و تنظیمی‌ است به عنوان مثال در ساختمان یاخته‌ها و بافت‌ها مانند ماهیچه و استخوان شرکت می‌کنند یا در قالب مولکول‌هایی چون هورمون‌ها یا آنزیم‌ها، واکنش‌های حیاتی در بدن را تنظیم می‌کنند.

وی ادامه داد: در یک رژیم غذایی غیرمنطقی و غیرضروری پرپروتئین بخش اعظم پرپروتئین دریافتی می‌سوزد و انرژی تولید می‌کند. هر کالری مازاد بر نیازی در بدن، صرف نظر از منبع آن به شکل بافت چربی ذخیره می‌شود که برای بسیاری از افراد دچار چاقی آسیب‌زا خواهد بود.

وفا اضافه کرد: برخی از افرادی که تصمیم به رعایت رژیم غذایی پرپروتئین می‌گیرند در واقع تجربیات موفق دوستان و آشنایان را دلیلی بر اینکار می‌دانند. ذکر این نکته لازم است که اولا مطالعات نشان داده‌اند که هر گونه ملاحظه غذایی علمی‌ یا غیرعلمی در درصد قابل توجهی از افراد موجب چند کیلویی کاهش وزن در هفته‌های نخست می‌شود و رژیم غذایی پرپروتئین نیز از این قاعده مستثنی نیست.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تاکید کرد: ضمن اینکه بین رژیم غذایی پرپروتئین با محدودیت کالری و بدون محدودیت کالری تفاوت وجود دارد. حالت نخست در شرایطی تحت نظر متخصص تغذیه ممکن است به کنترل وزن بیمار کمک کند ولی کنترل وزن در حالت دوم، دست کم در درازمدت بسیار بعید است.

وی اظهارکرد: افراد باید برای تغییر شیوه زندگی و عادات غذایی شرایط سنی، بدنی و اقتصادی خود را در نظر بگیرند و از خود بپرسند تا کی می‌توانند به این کار ادامه دهند؟ اگر پاسخ «دوره زمانی محدود» باشد این راه، یک کوچه بن‌بست است که بازگشت غم‌انگیزی دارد.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: