کد خبر: ۲۱۶۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 10
کارگران در پی تصیمات اتخاذ شده در جلسه دیروز به کار بازگشته‌اند اما منتظر اعلام نظر نهایی کمیته طبقه بندی مشاغل هستند
شفا آنلاین>اجتماعی>نزدیک به هفت روز است که اعتصاب کارگران هفت تپه تمام شده است و قرار است با قول‌هایی که مسئولان به آن‌ها داده اند مشکلات کارگران و شرکت برطرف شود. کارگران <Workers>در پی تصیمات اتخاذ شده در جلسه دیروز به کار بازگشته‌اند اما منتظر اعلام نظر نهایی کمیته طبقه بندی مشاغل هستند .

به گزارش شفا آنلاین:این کمیته اعلام کرده است بعد از بررسی اعتراضات در سریع‌ترین زمان ممکن به بازنگری مجدد طرح اقدام خواهد کرد». منابع کارگری از استان خوزستان خبر داده‌اند اعتراض صنفی بیش از ۵۰۰ کارگر صنعتی کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به طور مشروط پایان یافته است. مدیرعامل، مدیر حراست، مدیران داخلی و اعضای کمیته طبقه‌بندی مشاغل کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه عصر دیروز(چهارشنبه ۹ مهر) در پی اعتراض صنفی کارگران تشکیل جلسه دادند و خواسته آنان را بررسی کردند. بر اساس این گزارش، در این جلسه تصمیم گرفته شده است برگه‌هایی میان کارگران توزیع شود تا آنان اعتراض‌شان را به طرح جدید طبقه بندی مشاغل بنویسند و به کمیته طبقه‌بندی مشاغل کارخانه تحویل دهند. این کمیته اعلام کرده است بعد از بررسی اعتراضات در سریع‌ترین زمان ممکن به بازنگری مجدد طرح اقدام خواهد کرد.

در همین رابطه، یکی از کارگران که نخواست نامش فاش شودگفته است کارگران در پی تصیمات اتخاذ شده در جلسه دیروز به کار بازگشته‌اند اما منتظر اعلام نظر نهایی کمیته طبقه بندی مشاغل هستند. کارگران گفته بودند طرح جدید طبقه‌بندی مشاغل به شکاف عمیق حقوقی میان کارگران، کارمندان، سرپرستان کارگاه‌ها و مدیران کارخانه دامن زده است و آن‌ها خواهان تجدید نظر کلی در این طرح هستند.گفتنی است طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در پی اعتراضات صنفی کارگران در ماه‌های گذشته و بعد از ۲۲ سال تاخیر از ابتدای شهریور امسال اجرا شده است، آن‌هم در حالی که این طرح در واحدهای تولیدی باید بر اساس قانون هر چهار سال یک‌بار بازنگری شود. در حالی که هنوز وضعیت کارگران بازداشتی معلوم نیست، «قانون» با فرزانه زیلابی وکیل کارگران هفت تپه مصاحبه ای داشته است.

آیا خانواده اسماعیل بخشی با او در زندان ملاقات داشته اند یا خیر؟

موکلم در تاریخ بیست و هفتم آبان بازداشت شده است. پس از درخواست و مراجعه‌های مکرر برای دیدار موکلم با اینجانب و خانواده‌اش سرانجام در یازدهم آذر همسر و مادرشان با وی دیدار داشته‌اند اما ايشان همچنان از دیدار با وکیل خود محروم مانده است. اگرچه به دلیل عدم دسترسی، شخصا در این خصوص نمی‌توانم اظهارنظر کنم اما بنا به اظهار مادرمحترم‌شان حسب مشاهدات عینی، به شدت نگران سلامت جسمی و روحی فرزندشان هستند. برهمین اساس در راستای انجام وظایف وکالتی‌ام در تاریخ سیزدهم آذر اقدام لازم و درخواست ارجاع به پزشکی قانونی ارائه شده است که می بایست از سوی دادیار محترم، با در نظر داشتن گذشت زمان، در راستای حفظ دلیل، دستور و اقدام لازم صورت گیرد در غیر این صورت نمی‌توانیم بهره‌برداری حقوقی لازم را از آن داشته باشیم.

ضمن اینکه نباید این مهم را از نظر دور داشت که بدون شک نگهداری یک متهم در سلول انفرادی و محروم کردن او از دیدار وکیل مدافع و خانواده (مادر، همسر و فرزند و...) غیر قانونی و ممنوع است. موضوع غیر قابل انکار و قدر متیقن در خصوص موکل نیز همین هست که دلالت بر عدم سلامت وی می‌نماید و چه کسی می‌تواند برخلاف این نظر بدهد؟

آیا کیفرخواست پرونده کارگران هفت‌تپه اعلام شده است یا نه؟

خیر، تا کنون کیفرخواستی در خصوص اتهام‌های انتسابی به نمایندگان کارگری و سایر کارگران بازداشتی در شعب اول و دوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شوش صادر نگردیده و پرونده‌های مطرح شده، همچنان در مرحله انجام تحقیقات می‌باشند.

اتهامات کارگران چیست؟

اتهام های انتسابی عبارتند از:

۱-اخلال در نظم عمومی، اتهام مشترک همه کارگران بازداشتی می باشد.

۲- پنج کارگر دیگرشامل چهار کارگر شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و خانم سپیده قلیان هستندکه نامبرده فعال اجتماعی و کارگر غیر شاغل در شرکت نیشکر نیز می‌باشند. به موجب اعلام دادیار محترم دارای یک اتهام امنیتی نیز می‌باشد.

حسب اعلام یکی از موکلین که با تبدیل قرار بازداشت به کفالت آزاد شده اتهام امنیتی تفهیم شده به آن‌ها اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی بوده است و این موضوع به صورت تلویحی مورد تایید دادیار قرار گرفته بود.

آیا خبری درباره زمان آزاد شدن بازداشتی ها دارید؟

خیر، اگرچه پیرو پیگیری‌ها ی وکیل و خانواده‌ها، از جانب مقامات قضایی مربوط وعده تبدیل قرار بازداشت و آزادی موکلم(آقای اسماعیل بخشی )و خانم سپیده قلیان داده شده اما تا کنون این وعده‌ها عملی نشده است .قانون

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: