کد خبر: ۲۱۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 07
متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با شفا آنلاین تشريح كرد:
شفا آنلاین- متخصص تغذیه گفت: تنها افرادی که از طریق یک رژیم غذایی متنوع،متعادل و متناسب نمی توانند به تمام مواد مغذی مورد نیاز دسترسی داشته باشند نیاز به مصرف مکمل های گوناگون دارند و نه تمامی افراد!.

دکتر مرتضی عقبایی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب به بیان نحوه صحیح مصرف مکمل ها پرداخت .

مکمل آهن

وی یکی از مکمل هایی که توسط پزشکان به وفور توصیه می شود را مکمل آهن دانست و گفت: علت این امر ناشی از کم خونی وفقر آهن است که به عنوان یکی از مشکلات شایع در جوامع امروزی به ویژه ایران مطرح است.

وی بهترین زمان مصرف مکمل آهن را هنگام خالی بودن دستگاه گوارش دانست و بیان کرد: استفاده همزمان این مکمل با مصرف مرکبات و توت فرنگی مفیدتر است.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود: گاهی اوقات مصرف این مکمل منجر به بروز یبوست می شود که مصرف منابع کافی مایعات و منابع فیبرغذایی این مشکل را برطرف مي نمايد.

به گفته وی عدم نوشیدن چای،قهوه و کافی میکس نیم ساعت قبل و یک ساعت و نیم بعد از غذا می تواند از ابتلا به کم خونی پیشگیری کند.

مکمل کلسیم

عقبایی با بیان این که مصرف مکمل کلسیم در بسیاری از کشورها رایج است ادامه داد: تنها افرادی که در سنین یائسگی یا خانم هایی که نمی توانند به میزان کافی از لبنیات استفاده کنند از این نوع مکمل می توانند مصرف نمایند.

وی با بیان این که افراد مبتلا به پوکی استخوان هم از مصرف کنندگان این نوع مکمل اند اظهار داشت: بهترین زمان استفاده از این مکمل ها نیمه ابتدایی روز، ترجیحأ همراه با میان وعده هایی نظیر میوه است.

وی تأکید کرد: در واقع بهتر است مکمل کلسیم از منابع رژیم غذایی آهن دور شود. زیرا کلسیم و آهن در جذب با یکدیگر به رقابت می پردازند.

به گفته وی برای جذب بهتر مکمل کلسیم بهتر است فعالیت بدنی نیز افزایش یابد.

مکمل مولتی ویتامین

متخصص تغذیه و رژیم درمانی به خبرنگار شفا آنلاین گفت: افرادی که قادر به استفاده از مواد مناسب و معدنی در یک رژیم غذایی نیستند مکمل مولتی ویتامین را از کارخانه های مطمئن تهیه کنند.

وی مناسب ترین زمان مصرف این نوع مکمل ها را بعد از وعده های غذایی اصلی- شام و نهار- اعلام کرد.

مکمل ب کمپلکس

عقبایی خاطرنشان کرد: مکمل ب کمپلکس برای سلامت پوست، مو و همچنین برای کارکرد بهتر اعصاب به افراد توصیه می شود ضمن این که سبب افزایش اشتها هم می شود.

وی درباره مکمل هایی که در راستای کاهش وزن مصرف می شوند تأکید کرد: متأسفانه برخی افراد خودسرانه از آنها استفاده می کنند در حالی که مصرف آنها مانع جذب چربی در دستگاه گوارش می شود.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی توصیه کرد: افرادی که به صورت طولانی مدت و روتین از مکمل ها برای لاغری استفاده می کنند از اختلالات مربوط به کمبود ویتامین های محلول در چربی رنج خواهند برد.

وی هشدار داد: پس به طور کلی استفاده خودسرانه از مکمل های گوناگون در طولانی مدت مشکل ساز خواهد شد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فروز عارفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
0
ایا برای امپول هایی خودتان اختراع کردید وبه کسی نمی گویید مجوز وزارت بهداشت هم دارید؟
لطفا شماره نظام پزشکی تان را بنویسید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: