کد خبر: ۲۱۶۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۴ - ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 04
تمام تلاش‌مان این است از ناحیه زندان‌ها خطری سلامت جامعه را تهدید نکند
شفاآنلاین> اجتماعی> معاون اداره کل بهداشت و درمان سازمان زندان‌ها با بیان تاریخچه‌ای از فعالیت زندان‌ها در بحث کاهش آسیب گفت: تمام تلاش‌مان این است از ناحیه زندان‌ها خطری سلامت جامعه را تهدید نکند.

به گزارش شفاآنلاین، ابراهیمی در نشست تخصصی روز جهانی ایدز با اشاره به خدماتی که به افراد مبتلا به ایدز در زندان‌ها ارائه می‌شود اظهار کرد: نمی‌گویم زندان جای خوبی است زیرا محدودیت‌های بسیاری برای فرد در زندان وجود دارد اما انصافا خدمات زیادی به زندانیان مبتلا به بیماری از جمله ایدز ارائه می‌شود.

به رغم همه مشکلات و سختی‌هایی که وجود دارد، خدماتی که به زندانیان بیمار از جمله مبتلایان به ایدز در زندان ارائه می‌شود، نتایج خوبی به همراه داشته است.

وی با طرح این پرسش که چگونه پای زندان‌ها به بحث کاهش آسیب "اچ آی وی" و درمان اعتیاد باز شد گفت: اواسط دهه 70 رییس وقت قوه‌قضاییه بخشنامه به مدیران کل زندان‌ها صادر و اعلام کرد اردوگاه خاصی در کویر آب حیات کرمان برای جمع‌آوری زندانیان شرور در نظر گرفته شده است.

معاون اداره کل بهداشت و درمان سازمان‌ زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور یادآور شد: روسای زندان‌ها هم از خدا خواسته این ابلاغ را اجرا کردند تا اینکه دو الی سه سال بعد و در زمانی که تازه بحث ویروس "اچ آی وی" در دانشکده‌ها مطرح شده بود و در مرحله انکار بودیم، چند مورد از افراد معتاد دارای نشانه‌های ابتلا به ایدز مشاهده شد.

ابراهیمی ادامه داد: بعد از آن، وزارت بهداشت و رسانه‌ها به سازمان زندان‌ها فشار آورد تا طوری دیگری به قضیه نگاه کند و نهایتا در زمان ریاست آیت‌الله شاهرودی و با توجه به نظرات کارشناسی، زمینه برای ورود به کاهش آسیب در زندان‌ها و درمان اعتیاد آغاز شد.

وی تصریح کرد: با هزاران مشکل موجود، اقدامات هنوز ادامه دارد و امیدواریم آسیب‌ها در زندان‌ها از آنچه هست هم کمتر شود. تمام تلاش همکاران ما در زندان‌ها این است که حداقل از داخل زندان‌ها، خطری متوجه سلامت جامعه نباشد. تسنیم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار