کد خبر: ۲۱۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 06
شفاآنلاين:همزمان با روز جهانی کار داوطلبانه ، دومین نشست نمایندگان موسسات و انجمن های خیریه امروز - 16 اردیبهشت ماه جاری – با حضور معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران زیر مجموعه در ,وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی برگزار شد.






به گزارش شفاآنلاين از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی ، این جلسه در خصوص دستورالعمل اجرایی تأسیس ، انحلال و اداره موسسات غیردولتی موضوع بند 13 ماده 26 برگزار شد و نمایندگان موسسات و انجمن های خیریه دیدگاه ها و نقطه نظرات خویش را در این خصوص بیان کردند.
در این نشست،  دکتر احمد میدری معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که در سال فرهنگ و اقتصاد بنای ما این است که بسیج فرهنگی برای تحول اقتصادی ایجاد کنیم،  اظهارکرد: یکی از موانع فعالیت خیرین و انجمن های خیریه مقررات دست  پاگیر است ؛ بر این اساس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی با همکاری موسسات خیریه، اصلاح و بازنگری در دستورالعمل اجرای موضوع بند 13 ماده 26 را در دستور کار خود قرار داده اند .
وی با بیان این که سازمان بهزیستی از مشارکت هر چه بیشتر مردم در امور خیریه استقبال می کند، عنوان کرد: بر این باوریم که با تفاهم، همفکری و هماهنگی بین سازمان بهزیستی، معاونت رفاه و  موسسات خیریه می توان به سمت شکل گیری عزم ملی جهت حمایت اجتماعی از گروه های آسیب پذیر پیش رفت.
دکتر میدری در ادامه تاکید کرد: در یک چارچوب زمانی مشخص و به صورت عملیاتی و با حضور نمایندگان موسسات خیریه، سازمان بهزیستی و معاونت رفاه مواد 16 گانه دستورالعمل اجرایی تأسیس انحلال و اداره موسسات غیردولتی بررسی و در خصوص اصلاح و بازنگری آن تصمیم گیری خواهد شد.
معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، در ادامه این نشست از کلیه صاحبنظران و  خیرین درخواست کرد، دیدگاه ها و پیشنهادات خود را در این خصوص به این معاونت از طریق نشانی  (asibha@mcls.gov.ir  و یا شماره فاکس:64492740) ارسال نمایند .
لازم به ذکر است: در این نشست نمایندگان بیش از 10 موسسه خیریه و معاون مشارکتهای مردمی سازمان بهزیستی به تشریح دیدگاه های خود پرداختند.
گفتنی است: این نشست به دنبال درخواست موسسات خیریه و خیرین برای اصلاح و بازنگری در دستورالعمل اجرایی اداره موسسات غیردولتی موضوع بند 13 ماده 26 برگزار شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: