کد خبر: ۲۱۵۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 05
از نشانه‌های ابتلا به این تومورها وجود زخم‌هایی بیشتر از دو هفته در دهان است و در مورد حنجره تغییر در صدا که معمولا بیشتر از دو هفته ادامه دارد

شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص گوش و حلق و بینی با اشاره به اینکه تومورهای سرو گردن در مردان شایع‌تر است، گفت: وجود زخم‌هایی بیشتر از دو هفته در دهان باید جدی گرفته شود.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر مجتبی ملکی دلارستاقی  درباره شایع‌ترین تومورهای سر و گردن <Head and neck tumors>اظهار کرد: شایع‌ترین تومورها مربوط به سرو گردن، تیروئید و تومورهای حفره دهان، بینی و حنجره است.

وی با بیان اینکه تومورهای حفره دهان و حنجره بیشتر مشاهده می‌شود، افزود: از نشانه‌های ابتلا به این تومورها وجود زخم‌هایی بیشتر از دو هفته در دهان است و در مورد حنجره تغییر در صدا که معمولا بیشتر از دو هفته ادامه دارد.

این متخصص گوش و حلق و بینی عنوان کرد: استعمال سیگار و قلیان و مصروف مشروبات الکلی نیز افراد را مستعد ابتلا به توموهار سر و گردن می‌کند که ممکن است پس از ۱۰ یا ۲۰ سال فرد دچار انواع تومورها شود.

ملکی دلارستاقی با بیان اینکه ژنتیک و محیط هر دو فرد را در معرض ابتلا به تومورهای سر و گردن قرار می‌دهند، گفت: در ژنتیک یک فاکتور اولیه وجود دارد که خود فرد عامل تاثیرگذار نبوده اما محیط را می‌توان کنترل کرد به طور مثال کمتر در معرض آلودگی‌های ناشی از هوای آلوده، سیگار، قلیان و … قرار گیرند و از استعمال آنها خودداری کنند.

وی یادآور شد: تومورهای سرو گردن در مردان شایع‌تر از زنان است و در سنین میان‌سالی مشاهده می‌شود اما با کاهش مصرف سن دخانیات در جوان‌ها و نوجوانان در آینده شاهده بروز این تومورها در نسل جوان نیز خواهیم بود.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: