کد خبر: ۲۱۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 06
شفاآنلاین-رییس دامپزشکی سیریک ازتوابع هرمزگان گفت: نوعی بیماری ناشناخته باعث از بین رفتن شتران در این شهرستان شده و از 15 روز قبل تاکنون بیش از 60 نفر شتر تلف شده است.
به گزارش شفا آنلاین،ˈمجتبی رهجورˈ  افزود: بعد از کالبدشکافی و نمونه برداری از قلب و قرمزی روده شتران تلف شده متوجه بیماری مشکوک (آترو توکسمی) شدیم که در اثر پرخوری بوجود می آید.

وی خاطرنشان کرد: این بیماری بصورت فصلی بروز پیدا می کند که برای انسان با توجه به اینکه واگیردار و قابل انتقال از حیوان به انسان نیست، خطرناک نمی باشد.

رییس دامپزشکی سیریک ابراز داشت: علائم این بیماری تورم شکم است که بعد از مبتلا شدن حیوان به آن در کمتر از 10 تا 12 ساعت باعث تلف شدن شتر(حیوان) می شود.

رهجور اظهارداشت: کارشناسان دامپزشکی بعد از بررسی ها و آزمایش های صورت گرفته برای واکسینه شدن میکروب (آترو توکسمی) داروی خوراکی (کلروسایکلین) به شترداران توصیه کرده اند.

شهرستان سیریک در 170کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده به لحاظ موقعیت و داشتن شرایط مستعد برای پرورش و چراگاه های مناسبت دارای بیش از پنج هزار نفر شتر می باشد که مهم ترین مکان های پرورش شتر در روستاهای پالور، زیارت حسن آباد، جیفری، گز، سلمه ای، زرآباد، مهمانی، گونمردی و گز نام برد.

پیشتر معاون سلامت اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان نیز در گفت وگو با ایرنا از مرگ 50 شتر در این استان خبر داد و گفت: پس از بررسی های کارشناسان اداره کل مشخص شد که تغییر رژیم غذایی از علوفه خشک به تازه عامل مرگ شترها در جنوب کرمان شده است.

خوبیار مشایخی افزود: با توجه به افزایش نزولات جوی در جنوب کرمان و رویش علوفه ها در حوزه جازموریان و از سوی دیگر تغییر رژیم غذایی از علوفه خشک به علوفه تازه موجب تلفاتی بین شترها منطقه جنوب و حتی استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان شده است.

وی گفت: در 13 سال گذشته به علت خشکسالی متوالی و کاهش نزولات جوی، شترها در منطقه تنها از علوفه خشک تغذیه می کردند که اکنون با رویش علوفه های تازه رژیم غذایی این دام ها تغییر کرده که این تغییر ناگهانی موجب ایجاد مشکلات گوارشی شتر ها شده است.
برچسب ها: پرخوری ، مرگ ، شتر ، هرمزگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
maillot equipe de france 2014
|
CHINA
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
0
0
It`s really useful! Looking through the Internet you can mostly observe watered down information, something like bla bla bla, but not here to my deep surprise. It makes me happy..!
maillot equipe de france 2014 http://nouveaumaillotequipedefrance.oursland.org/
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: