کد خبر: ۲۱۵۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 03
اکنون در فصل کم رونق گردشگری (low season) قرار داریم و تقاضا برای بلیت هواپیما کم است بنابراین قیمت‌ها اکنون تعدیل شده‌ است
شفاآنلاین>اجتماعی>دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از کاهش 33 درصدی تعداد مسافران شرکت‌های هواپیمایی در مهر ماه امسال نسبت به سال گذشته‌ خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، مقصود اسعدی سامانی در مورد وضعیت قیمت پروازهای داخلی گفت: اکنون در فصل کم رونق گردشگری (low season) قرار داریم و تقاضا برای بلیت هواپیما<Airplane> کم است بنابراین قیمت‌ها اکنون تعدیل شده‌ است.

وی در پاسخ به اینکه آیا نسبت به فصل پررونق گردشگری (high season) با کاهش قیمت روبرو بودیم؟ اظهار کرد: قیمت‌ها کاهش نداشته است اما شرکت‌های هواپیمایی کلاس‌های نرخی مختلفی در پروازها دارند که در فصل کم رونق که تقاضا کم است کلاس‌های نرخی پایین را عرضه می‌کنند و در فصل پررونق کلاس‌های نرخی بالا؛ برای نمونه اکنون پرواز تهران-مشهد ۲۶۰ هزار تومان است که نرخ متعادلی است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: متاسفانه در مهرماه امسال نسبت به مهرماه سال گذشته با کاهش ۳۳ درصدی مسافرانی که از حمل و نقل هوایی استفاده می‌کنند، روبرو بودیم که بخشی از این کاهش به افزایش نرخ ارز باز می‌گردد که سبب شده مردم سفر هوایی، سفر خارج از کشور و… را از سبد هزینه‌های خود خارج کنند.

اسعدی سامانی در مورد اینکه گفته می‌شود در گرجستان پروازهای ایرانی را نگه‌می‌دارند تا مسافران دیپورت شده را بازگرداند، گفت: من به صورت خاص تا کنون مطلبی در این باره نشنیده‌ام اما نه تنها در گرجستان بلکه در همه کشورها مرسوم است که اگر مسافر دیپورتی در پرواز باشد، آن پرواز را نگه‌ می دارند تا مسافر دیپورتی با آن بازگردد.خبرآنلاین

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: