کد خبر: ۲۱۵۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 03
وزارت بهداشت در طول 5 سال گذشته از هیچ دارویی رونمایی نکرده است مگر آن که آن دارو در بازار کشور در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته باشد زیرا ما از محصولی برای تبلیغات رونمایی‌ نکرده‌ایم
شفاآنلاین>سلامت> هاشمی گفت: آمریکا و هم پیمانانش در منطقه ادعای می‌کنند که دارو و تجهیزات پزشکی تحریم نیست اما این ادعا دروغ است.

به گزارش شفاآنلاین، حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت صبح امروز در مراسم رونمایی از 6 محصول دارویی دانش بنیان که در ساختمان مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: وزارت بهداشت در طول 5 سال گذشته از هیچ دارویی رونمایی نکرده است مگر آن که آن دارو(medicine) در بازار کشور در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته باشد زیرا ما از محصولی برای  تبلیغات رونمایی‌ نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: خودباوری و استفاده از فرصت‌ها در زمان تحریم باید انجام شود و استفاده از جوانان و دانشمندان کشورمان به نوعی مقابله با تحریم‌ها است که این کار با شعار، اجرایی نمی‌شود و باید به آن عمل کنیم.
تحریم را محکوم می‌کنم

هاشمی تأکید کرد: من تحریم‌ها را محکوم می‌کنم زیرا تحریم به نوعی جنگ و حمله است که منافع یک ملت را به خطر می‌اندازد.

وی اضافه کرد: تحریم در حوزه پزشکی(medical)، سلامت انسان‌ها را به خطر می‌اندازد و بیشتر جنبه انسانی دارد، آمریکا و هم پیمانانش در منطقه ادعای می‌کنند که دارو و تجهیزات پزشکی تحریم نیست اما این ادعا دروغ است،  آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند که در زمینه دارویی ما هیچ‌گونه تحریمی را اعمال نکرده‌ایم اما در طول یک ماه گذشته هیچ شرکت دارویی قادر نبود تبادل مالی با سایر کشورها داشته باشد.

وزیر بهداشت گفت: بارها گفته‌ام در قرن ۲۱ حرف از تحریم یک شوخی‌ بیش نیست آن هم برای کشوری که حداقل از ۱۵ همسایه برخوردار است، به غیر افکار مریض و بیمار هیچ کس از تحریم و جنگ استقبال نمی‌کند.
فروشندگان به دنبال سوء استفاده نباشند

وی تصریح کرد:  اگر بخواهیم با تحریم‌ها مقابله کنیم باید از فرصت تحریم‌ها استفاده کنیم پس حتماً باید از تولیدات داخلی حمایت شود و  اجازه ندهیم محصولی وارد بازار شود که استانداردهای کافی را نداشته باشد، وقتی محصولی را تائید می‌کنیم مردم مطمئن باشند که استفاده از آن محصول برایشان مشکلی ایجاد نمی‌کند و استانداردهای لازم را داراست از سو.ی دیگر فروشندگان هم به دنبال سوءاستفاده نباشند و  باید تلاش کنند تا اعتماد از دست رفته را برگردانند.

هاشمی افزود: برابر تحریم‌ها می‌ایستیم همچون حالا که خبری از  ضعف مردم ایران در برابر فشار قدرت‌های بزرگ نبوده است؛ تولید محصولات بومی و داخلی و حمایت از این محصولات  راه مقابله با تحریم‌ها را هموار می‌کند که وظیفه آن بر عهده دولت است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: