کد خبر: ۲۱۵۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۹ - ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 01
با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه این میزان کمک مردمی نشان از دیدگاه قوی دینی و انسانی به همنوعان به همراه اعتمادی است که به کمیته امداد می شود
شفاآنلاین> اجتماعی> معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: براساس آمارها درآمدهای این نهاد در هفت ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد افزایش یافته است.

به گزارش شفاآنلاین ، علیرضا عسکریان روز شنبه در حاشیه برگزاری دوره آموزشی مدیران کمیته امداد استان بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: بیشترین رشد درآمدهای کمیته امداد مربوط به سرفصل زکات با 70 درصد و کمترین آن با 6 درصد مربوط به صدقات مردمی است.
وی بدون اشاره به رقم کمک ها بیان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه این میزان کمک مردمی نشان از دیدگاه قوی دینی و انسانی به همنوعان به همراه اعتمادی است که به کمیته امداد می شود.
عسکریان اضافه کرد: استان بوشهر جزو پنج استان برتر کشور در طرح های اکرام، صدقات و زکات است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد ادامه داد: افزایش 40 درصدی رشد منابع در جشن عاطفه ها و 98 درصدی عید قربان امسال نسبت به سال گذشته نشان می دهد مردم نیکوکار ایران در مسیر انفاق و احسان گام بر می دارند.

عسکریان با اشاره به وجود یکهزار و 300 پایگاه نیکوکاری در کشور، گفت: یکی از مهمترین برنامه های این نهاد در سال جاری برون سپاری فعالیت ها به مردم است که به دنبال افزایش شمار پایگاه های نیکوکاری به 2 هزار مرکز هستیم.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: مردم این استان از ابتدای سال جاری تاکنون 27میلیارد و 220 میلیون ریال صدقه پرداخت کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد افزایش نشان می دهد.

احمد لطفی افزود: این میزان صدقه های جمع آوری شده در زمینه ازدواج، مسکن، آموزش، بهداشت و درمان مددجویان تحت حمایت هزینه شده است.

وی اظهارداشت: شفاف سازی و ارائه گزارش عملکرد در کمیته امداد مهم ‌ترین عامل برای اعتماد سازی مردمی است که باعث افزایش مشارکت عمومی برای کمک به نیازمندان و توانمند سازی خانوارهای تحت حمایت می‌ شود.

لطفی بیان کرد: صدقه های جمع آوری شده بر اساس موازین شرعی و دستور العمل های لازم در سر فصل‌های کمک به درمان، تعمیر و ساخت مسکن نیازمندان، تامین جهیزیه نو عروسان، ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی به دانش آموزان و دانشجویان مورد حمایت و معیشت و رفع سوء تغذیه کودکان نیازمند هزینه می ‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر افزود: از این میزان صدقات مردمی، 35 درصد برای ازدواج جوانان مددجو و فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی آنان، 30 درصد کمک به تعمییر و بازسازی مسکن مددجویان، 16 درصد امور حمایتی و خوداتکایی و 19 درصد خدمات بهداشتی و درمانی نیازمندان،، رفع سوء تغذیه کودکان و ارائه خدمات ویژه به سالمندان هزینه شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با تاکید بر اینکه هیچ مبلغی از کمک‌های مردمی صرف جاهای دیگر نمی‌شود، یادآورشد: تمامی کمک‌های مردمی که توسط کمیته امداد جمع آوری شده بدون هیچ کم و کاستی برای رفع مشکلات نیازمندان واقعی جامعه و محرومان همان شهر و منطقه‌ای کمک کننده هزینه می‌شود.

لطفی با اشاره به روش‌های نوین و آسان پرداخت کمک‌های مردمی بویژه در حوزه صدقات گفت: عموم مردم و خیران نیکوکار برای افزایش ضریب امنیت و سرعت در خدمت رسانی به نیازمندان می‌توانند با شماره گیری کد آنی پرداخت #077*8877* از طریق گوشی همراه خود در هر زمان و مکانی کمک‌های خود را در سریع‌ترین زمان ممکن به دست نیازمندان برسانند.

وی با بیان ضرورت ساماندهی صندوق‌های صدقات گفت: ترویج پرداخت صدقات الکترونیکی، پیامکی، اینترنتی و کارت‌های اعتباری در اولویت کاری کمیته امداد قرار دارد زیرا پرداخت صدقات به روش پیامکی و الکترونیکی، کم‌هزینه‌تر و سریع‌تر از روش سنتی است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با بیان این که 90 هزار 289 صندوق بزرگ، متوسط و کوچک در معابر، اماکن و خانه‌های مردم استان وجود دارد، گفت: از این تعداد سه هزار و 253 صندوق بزرگ، یکهزار و 687 صندوق متوسط و 85 هزار 349 صندوق کوچک با مشترک خانگی وجود دارد. جنوب نیوز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: