کد خبر: ۲۱۵۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۵ - ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 01
قیمت پایه برای واگذاری 217 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است ولی اینکه در نهایت با چه قیمتی واگذار شود مشخص نیست
شفاآنلاین>سلامت>معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: متاسفانه مسئولان بیمارستان با شروط دانشگاه علوم پزشکی برای پذیرش تولیت این بیمارستان مبنی بر شفاف سازی مالی، تعیین تکلیف وضعیت مالکیت و پرداخت بخشی از بدهی این مجموعه درمانی موافقت نکردند.

به گزارش شفاآنلاین، سیامک جبارنیا در نشست مطبوعاتی امروز شنبه دهم آذرماه اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان هیچ نقشی در مشکلات امروز بیمارستان امام خمینی ندارد چون این بیمارستان هرگز جزء بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه نبوده است. با وجود این، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان هم پنج سال قبل و هم سال گذشته با برگزاری جلسه با مسئولان این بیمارستان<Hospital> پیشنهاد دادند که تولیت آن را بپذیرند.

این مسئول توضیح داد: مبلغی که دانشگاه علوم پزشکی از مسئولان این بیمارستان تقاضا کرده بود شاید یک دهم یا یک بیستم بدهی آن روز بیمارستان بود و دانشگاه می‌خواست با این پول حقوق معوقه پرسنل را پرداخت کند تا کارکنان دوباره به کار برگردند و چرخ بیمارستان به گردش در بیاید. اگر مسئولان بیمارستان امام خمینی چند سال پیش با این پیشنهاد موافقت کرده بودند حالا مشکل بیمارستان حل شده و حتی به بازدهی مالی هم رسیده بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: متاسفانه چند مالکیتی این بیمارستان مانع از اتفاق نظر و تصمیم‌گیری نهایی در خصوص این بیمارستان شده که دود همه این اختلافات به چشم بیماران استان می‌رود.

جبارنیا اضافه کرد: چندی پیش به مسئولان این بیمارستان پیشنهاد دادیم که به خاطر بیماران کلیوی و دیالیزی استان اجازه دهند دانشگاه علوم پزشکی خودش نیرو و تجهیزات خدمات‌رسانی به بیماران دیالیزی را در این بیمارستان مستقر کند تا بیماران کلیوی استان به مشکل برنخورند ولی با این پیشنهاد هم موافقت نشد. دانشگاه علوم پزشکی هیچ چشم داشت مالی در این خصوص ندارد و صرفا می‌خواهد باری از دوش بیماران کلیوی استان بردارد.

وی گفت: این که امروز برخی می خواهند مشکلات امروز این بیمارستان را به گردن دانشگاه علوم پزشکی بیندازند اصلا قابل قبول نیست چون ما بارها هم کتبا و هم شفاها اعلام کرده‌ایم که برای حل مشکل این بیمارستان پیش قدم هستیم.تا زمانی که مالکیت این مجموعه درمانی تکه تکه باشد امیدی به بهبود وضعیت فعلی نیست.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) کرج با بیان اینکه بیمارستان امام خمینی(ره) کرج بهترین تجهیزات درمانی را در خود جای داده که برخی از آنها در خاورمیانه تک است گفت: مشکلات مالی این بیمارستان با واگذاری به بخش خصوصی حل خواهد شد.

دکتر عباس معینی، رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) کرج در خصوص مشکلات این بیمارستان و تجمع پرسنل در اعتراض به پرداخت نشدن چند ماهه حقوق به خبرنگار ایسنا گفت: بیمارستان امام خمینی(ره) کرج در شرف واگذاری به بخش خصوصی است و استانداری البرز قصد دارد آن را واگذار کند.

وی افزود: از زمانی که موضوع واگذاری بیمارستان مطرح شده، چندین ماه است که پرسنل بیمارستان حقوق دریافت نکرده‌اند و به همین خاطر این تجمعات شکل می‌گیرد؛ تا زمانی که پرسنل حقوق دریافت نکنند نمی‌توان از این موضوع جلوگیری کرد. برای پرداخت حقوق کارکنان این بیمارستان ماهانه به 2 میلیارد تومان نیاز است و الان چندین ماه می‌شود که حقوق آنان پرداخت نشده است.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) کرج در پاسخ به اینکه آیا واگذاری بیمارستان می‌تواند مشکلات موجود را حل کند افزود: بله مشکلات مالی بیمارستان با واگذاری حل خواهد شد؛  جلسه‌ای برای بررسی موضوع واگذاری با معاون استاندار البرز برگزار می‌شود. این بیمارستان دارای بهترین امکانات و تجهیزات است؛ برخی از این تجهیزات<Equipment> در خاورمیانه نمونه ندارد بنابراین اگر به بخش خصوصی واگذار شود مشکل حل خواهد شد.

وی در خصوص قیمتی که برای واگذاری بیمارستان امام خمینی(ره) در نظر گرفته شده است نیز گفت: قیمت پایه برای واگذاری 217 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است ولی اینکه در نهایت با چه قیمتی واگذار شود مشخص نیست.

معینی در مورد اینکه گفته می‌شود ارزش تجهیزاتی که در بیمارستان وجود دارد از قیمت پایه در نظر گرفته شده برای واگذاری بیشتر است، توضیح داد: این تجهیزات فقط برای استفاده در بیمارستان امام خمینی(ره) خریداری و وارد شده است و به هیچ وجه امکان استفاده از آن در جای دیگری وجود ندارد، بنابراین بحثی که در خصوص افزایش قیمت ارز و به تبع آن افزایش ارزش تجهیزات بیمارستان مطرح می‌شود موضوعیت ندارد چون این دستگاه‌ها امکان فروش ندارد و فقط باید در بیمارستان امام خمینی(ره) استفاده شود.

وی در پایان اعلام کرد: تعطیل شدن بیمارستان امام خمینی(ره) کرج اصلاً مطرح نیست.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: