کد خبر: ۲۱۵۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - 2018November 29
ساخت ترشی از زمان‌های گذشته یکی از راه‌های متداول نگه‌داری از میوه‌ها و سبزیجات برای مدت زمان طولانی است؛ این خوردنی دلچسب نه جزو غذاها محسوب می‌شود و نه داروها، تنها می‌توانیم آن را چاشنی تلقی کنیم
شفاآنلاین>سلامت> یک متخصص طب سنتی گفت: به طور کلی می‌توان گفت: بهتر است تا حد امکان مصرف ترشیجات را در سفره‌های خود کاهش دهید.

به گزارش شفاآنلاین، محمد باقر مینایی متخصص طب سنتی درباره ضررهای مصرف ترشی اظهار کرد: ساخت ترشی از زمان‌های گذشته یکی از راه‌های متداول نگه‌داری از میوه‌ها و سبزیجات برای مدت زمان طولانی است؛ این خوردنی دلچسب نه جزو غذاها محسوب می‌شود و نه داروها، تنها می‌توانیم آن را چاشنی تلقی کنیم و زیاده روی در مصرف آن نه تنها مفید نیست بلکه می‌توان برای بدن شما آسیب رسان باشد.

مینایی گفت: با توجه به سرد شدن هوا و افزایش مصرف ترشی ها لازم است به برخی نکات درباره مصرف این ماده غذایی توجه شود؛ لازم است تا پیش از تشریح ضررهای آن تاکید کنم  به طور کلی می‌توان گفت بهتر است تا حد امکان مصرف این ماده غذایی را در سفره‌های خود کاهش دهید؛ به خصوص در شب‌ها چرا که خوردن سرکه و ترشیجات در شب باعث دفع بیشتر کلسیم از بدن شده و موجب پوکی استخوان و ضعف اعصاب می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به این موضوع  که مصرف ترشیجات منجر به ایجاد اشتهای کاذب می‌شود و با در نظر گرفتن این موضوع که در طول پاییز و زمستان سطح فعالیت مردم جامعه به طوری چشمگیر کاهش پیدا کرده است و فرایند حضم دیر تر انجام می‌شود، بهتر است برای جلوگیری از بروز چاقی(Obesity)، ایجاد مشکلات گوارشی وآسیب رسانی به آن‌‌ها از مصرف ترشی‌ها تا حد امکان پرهیز کرد.

 این متخصص طب سنتی بیان کرد: سرکهیکی از اصلی ترین مواد تشکیل دهنده ترشی هاست که اغلب مواد اسیدی مزاج سرد دارند؛ فصول پاییز و زمستان هم در اصل مزاجی سرد دارند پس مصرف این ماده در فصول می تواند مشکل ساز شود. در مجموع مصرف موادی با مزاج های سرد در این فصول می‌تواند موجب تضعیف قوای بدن و در نتیجه آن ضعیف شدن سیستم ایمنی شود که در نتیجه افزایش ابتلای این افراد به انواع بیماری‌های ویروسی و خود ایمنس مثل سرطان(Cancer) را در پی دارد.


مینایی تاکید کرد: تضعیف سیستم ایمنی بر کل بدن تاثیر می گذارد؛ آسیب‌های ناشی از آن نقاط ضعف بدن فرد بستگی دارد تا منجر به ایجاد اختلال در آن قسمت‌ها شود، برای مثال در کسی که ضعف استخوانی دادن به شکل مشکلات استخوانی و در کسی که در قسمت مفاصل و عضلات ضعف دارد به شکل آسیب های اسکلتی عضلانی مثل انقباض و اسپاسم  عضلات دیده می‌شود.
مطالب مرتبط
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: