کد خبر: ۲۱۵۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - 2018November 27
توله خرس زخمی که شنبه شب در مسیر پیرانشهر به مهاباد در نزدیکی روستای حاجی غلده دچار آسیب دیدگی شده بود، توسط اداره حفاظت محیط زیست پیرانشهر و همراهی دکتر ساوجبلاغچی دامپزشک همیار و داوطلب محیط زیست شهرستان پیرانشهر به ارومیه منتقل شد
شفاآنلاین>سلامت> رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان آذربایجان غربی گفت: خرس زخمی پیرانشهر امروز عمل جراحی می شود.

به گزارش شفاآنلاین، امید یوسفی در خصوص جزییات این خبر اظهارداشت: توله خرس زخمی که شنبه شب در مسیر پیرانشهر به مهاباد در نزدیکی روستای حاجی غلده دچار آسیب دیدگی شده بود، توسط اداره حفاظت محیط زیست پیرانشهر و همراهی دکتر ساوجبلاغچی دامپزشک(Vet) همیار و داوطلب محیط زیست شهرستان پیرانشهر به ارومیه منتقل شد.

وی افزود: پس از انتقال، این توله خرس زخمی به باغ وحش ارومیه جهت نگه داری و مداوا منتقل شد و در ساعات اول انتقال اقدامات اولیه برای حفظ این توله خرس انجام شد.

یوسفی ادامه داد: امروز دوشنبه این توله خرس به کلینیک تخصصی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد ارومیه منتقل و پس از سونوگرافی (sonography)و عکس برداری از آن مشخص شد که خوشبختانه دست این توله خرس سالم بوده ولی از ناحیه فک دچار شکستگی شده است.

رئیس اداره نظارت بر حفاظت حیات وحش استان افزود: امروز نیز تیمی متخصصین دامپزشکی تبریز و ارومیه راس ساعت ۹ صبح جهت مداوای فک این جانور زیبا، بر روی آن عمل جراحی انجام خواهند داد و امیدواریم پس از مداوا بتوان این توله خرس را به دامان طبیعت برگرداند.

خرس قهوه ای که در طبیعت پیرانشهر زندگی می کند، از گونه های نادر و در معرض انقراض است که لازم است برای حفظ این گونه ارزشمند، همشهریان گرامی اقدامات لازم را انجام دهند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: