کد خبر: ۲۱۵۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - 2018November 27
بدن ما هدیه‌ای ارزشمند است که خداوند به ما داده و از روح خود در آن دمیده است. پس جسم‌مان مقدس است و وظیفه داریم با مراقبت درست به آن احترام بگذاریم.

شفا آنلاین>سلامت>سم زدایی بخشی از مراقبت از بدن و نگهداری آن است. ما می‌توانیم با زدودن آلودگی‌ها از اندام‌ها و جریان خون‌مان بدن را پاکسازی <Clearing>کنیم. بدن خودش به طور طبیعی، سموم را از طریق اندام‌ها دفع می‌کند، ام ما نیز باید در این کار کمکش کنیم.


به گزارش شفا آنلاین: بدن ما هدیه‌ای ارزشمند است که خداوند به ما داده و از روح خود در آن دمیده است. پس جسم‌مان مقدس است و وظیفه داریم با مراقبت درست به آن احترام بگذاریم.

سم زدایی بخشی از مراقبت از بدن و نگهداری آن است. ما می‌توانیم با زدودن آلودگی‌ها از اندامها و جریان خون‌مان بدن را پاکسازی کنیم. بدن خودش به طور طبیعی، سموم را از طریق اندامها دفع می‌کند، ام ما نیز باید در این کار کمکش کنیم. چرا سم زدایی بدن مهم است؟ قرار گرفتن در معرض آلاینده‌ها، مواد شیمیایی سرطانزا و فلزات سنگین، تاثیر منفی بر سیستم ایمنی‌مان می‌گذارد و می‌تواند مغز و خون و استخوان‌ها را نیز تحت تاثیر قرار داده و موجب بیماریهای مزمن شود.

بدن ما اگر آلوده به سموم باشد نمی‌تواند کارش را به درستی انجام دهد زیرا زمینه‌ای مساعد برای انواع بیماریها مانند مشکلات گوارشی، میگرن و بیماری مفاصل خواهد شد. در این مطلب برای‌تان می‌گوییم چگونه به روش‌هایی ساده اما موثر بدن‌تان را پاکسازی کنید.

غذاهای سفت و خشک را با آبیموه و اسموتی جایگزین کنید

راههایی ساده برای سم زدایی بدن

هدف از سم زدایی، رها کردن بدن از هر گونه اختلال و ناآرامیست و وقتی شما بدن‌تان را با غذاهای سالم تغذیه می‌کنید، این زمینه را برایش فراهم می‌کنید. برای شروع سعی کنید غذاهای‌تان را با آبمیوه‌های ارگانیک و اسموتی‌ها جایگزین کنید. ابتدا با جایگزین کردن یک وعده شروع کنید؛ مثلا به جای یکی از وعده‌های غذایی روزتان اسموتی بخورید.

این کار کمک‌تان می‌کند متابولیسم‌تان را سرعت بدهید و از خوردن غذاهای سنگین اجتناب کنید. مواد مغذی موجود در اسموتی، انرژی طبیعی در اختیارتان می‌گذارد و کالری مورد نیازتان را تامین می‌کند. در اسموتی‌تان از مواد سالم و طبیعی استفاده کنید: سیب، جعفری، هویج، کلم برگ، چغندر و ... می‌توانند به پاکسازی خون و آماده کردن اندامها برای سم زدایی بدن کمک کنند.

مواد غذایی ارگانیک بخرید

قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی می‌تواند موجب اوتیسم، ADHD، اختلالات رشد و سرطان شود. خوردن میوه‌ها و سبزی‌ها یکی از مهمترین کارهایی است که می‌توانید برای سلامتی‌تان انجام دهید. اما همیشه توصیه شده است از محصولات مجاز ارگانیک استفاده کنید. در کشاورزی سنتی به میزان زیادی از سموم و آفت کُش‌ها استفاده می‌شود که به مرور زمان به بدن آسیب می‌زنند. بیش از 80 درصد محصولات غیرارگانیک مانند اسفناج، توت فرنگی، سیب و گیلاس، آلوده به دست کم یک نوع سم هستند. پس اگر به دنبال سم زدایی از بدن‌تان هستید، سراغ میوه‌ها و سبزی‌های ارگانیک و سالم بروید.

آب بنوشید

بیشتر افراد دهیدراته می‌شوند بدون اینکه خودشان بفهمند! ما آب بدن را از طریق ادرار، تعریق و مصرف دارو از دست می‌دهیم. شما ممکن است حین ورزش و با انجام کارهای بدنی، تقریبا یک لیتر آب از دست بدهید. کمبود آب بدن موجب خستگی، احساس سبکی سر، غش و ضعف، تپش قلب و درد در قفسه سینه می‌شود. آب، سموم و آلودگی‌ها را از بدن دفع می‌کند و در نتیجه رنگ پوست روشن‌تر شده و عملکرد سیستم گوارش، تنفس و جریان خون بهتر خواهد شد. طی روز جرعه جرعه آب بنوشید تا کم کم به نوشیدن آب بیشتر عادت کنید. کمتر قهوه مصرف کنید زیرا مدر است و بدن را کم آب می‌کند.

غذاهای فرآوری شده را حذف کنید

راههایی ساده برای سم زدایی بدن

اگر می‌خواهید بدن‌تان را سم زدایی کنید باید مصرف غذاهای فراوری شده را کنار بگذارید. چیزهایی مثل چیپس و بیسکوییت و پنیر و نان سفید و گوشت‌های فرآوری شده را با انواع سالاد جایگزین کنید. هیچ غذایی را که در روغن زیادی سرخ شده‌ است نخورید.

در عوض سعی کنید از سبزیجاتی مانند انوا کلم، اسفناج و ... بیشتر استفاده کنید. بیشتر سبزیجات قلیایی هستند و می‌توانند به بدن در مبارزه با باکتریها کمک کنند. مثلا جعفری می‌تواند با چسبیدن به فلزاتی چون جیوه آنها را از بدن‌تان خارج کند. از دیگر غذاهای قلیایی می‌تواند هویج، انجیر، بادام، لوبیا سبز و کلم برگ را نام برد که همگی برای پاکسازی بدن و دفع سموم مفیدند.

قند و شکر را حذف کنید

این کار برای بیشتر افراد سخت است و نمی‌توانند تمام شیرینی‌ها را حذف کنند. مصرف قند موجب دیابت، بیماری قلبی، افزایش وزن، سرطان می‌شود و واقعا زیان آور است. قند در هر چیزی که می‌خوریم وجود دارد. ماست، غلات، نان، آبمیوه‌ها و غذاهای فرآوری شده مقدار زیادی قند دارند و اگر قند زیادی مصرف کنیم به سیستم ایمنی‌مان آسیب زده، بیشتر سرما می‌خوریم و مشکلات گوارشی خواهیم داشت.

قند زیاد درست مانند الکل به کبد آسیب می‌زند. محققان تائید کرده‌اند که قند، مرگ بار است! پس این مواد غذایی اعتیاد آور را از رژیم غذایی‌تان حذف کنید و هر وقت احساس کمبود انرژی کردید سراغ میوه‌ها و سبزی‌ها بروید.

کمتر کافئین مصرف کنید

کافئین ماده‌ی دیگری است که اگر بیش از حد مصرف شود می‌تواند به مرور زمان به بدن آسیب برساند. مصرف مقدار متعادلی از کافئین – حدود 250 میلی گرم در روز – مشکلی ایجاد نمی‌کند اما بیشتر افراد خیلی بیشتر از این مقدار کافئین مصرف می‌کنند که باعث فشار به اندامها می‌شود. کافئین در کبد سوخت و ساز می‌شود و می‌تواند موجب بیماری کبد شود.

کافئین دارو محسوب می‌شود و برای همین باید تدریجا و آرام آرام آن را از سیستم بدن‌تان خارج کنید. به جای دو فنجان قهوه در روز، یک فنجان از آن بنوشید. سعی کنید به فعالیت‌هایی بپردازید که موجب ترشح همان هورمون‌های خوبی شوند که با مصرف کافئین در بدن تولید می‌شوند. می‌توانید هر وقت هوس قهوه کردید یک اسموتی سالم و خوشمزه بخورید یا به پیاده روی بروید.

چای دندلیون (قاصدک) بنوشید

نوشیدن چای دندلیون، عملکرد کبد را تقویت کرده و بدن را پاکسازی می‌کند. محققان دریافته‌اند گیاه دندلیون یا قاصدک، عملکرد ارگان‌ها را تقویت می‌کند. چای قاصدک برای تسکین دردهای شکمی، سنگ صفرا و مفصل درد مفید بوده و از استخوانها نیز محافظت می‌کند.

چای دندلیون ویتامین C دارد که به جذب املاح در بدن کمک می‌کند، التهاب را کاهش می‌دهد و از بروز بیماریها جلوگیری می‌کند. چای دندلیون، سنگ کلیه را خُرد می‌کند، عفونت را برطرف می‌کند و گردش خون را تنظیم می‌کند. ریشه‌ی گیاه قاصدک دارای ترکیبی به نام تاراکساسرین است که به کبد و تقویت عملکرد آن در دفع سموم کمک می‌کند.برترین ها

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: