کد خبر: ۲۱۵۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - 2018November 25
امروزه برخی افراد مثل سازمان‌های بیمه گر خود را صاحب نظر اورژانس می‌دانند و هرکسی از دید خود نظرات کارشناسی در این حوزه ارائه می‌کند که این موضوع یکی از بزرگترین چالش‌های ما بوده و مباحث تخصصی و کارشناسی به طور مستمر و منسجم پیگیری نمی‌شود
شفاآنلاین>سلامت> رئیس انجمن علمی‌طب اورژانس ایران گفت: سازمان‌های بیمه‌گر با صدور بخش نامه‌های غیرکارشناسی شده، مشکلات جدی را در حوزه اورژانس(Emergency) ایجاد کرده‌اند.

به گزارش شفاآنلاین، نادر توکلی، با اشاره به جنبه‌های مثبت سیاست تخصصی کردن بخش‌های اورژانس بیمارستانی و مدیریت آنها توسط متخصصین اورژانس، گفت: این سیاست‌ها در سال‌های اخیر موجب تربیت ۱۳۰۰ فارغ التحصیلی رشته اورژانس شده‌اند.

وی افزود: امروزه برخی افراد  مثل سازمان‌های بیمه گر خود را صاحب نظر اورژانس می‌دانند و هرکسی از دید خود نظرات کارشناسی در این حوزه ارائه می‌کند که این موضوع یکی از بزرگترین چالش‌های ما بوده و مباحث تخصصی و کارشناسی به طور مستمر و منسجم پیگیری نمی‌شود.

توکلی عنوان کرد: سازمان‌های بیمه گر با صدور بخش نامه‌های غیرکارشناسی شده، مشکلات جدی را در حوزه اورژانس ایجاد کرده که اگر از این رشته حمایت نشود، منجر به فرسودگی شغلی و کاهش انگیزه و در پی آن موجب اخلال در عملکرد اورژانس‌ها می‌شود.

رئیس کنگره سالیانه طب اورژانس با بیان اینکه، رشته طب اورژانس دو جایگاه متفاوت دارد، افزود: این رشته دلیل ماهیت تمام وقت و نداشتن درآمد به صورت شخصی و مطب نیاز به توجه ویژه‌ای دارد تا بتوان با ایجاد انگیزه در کارکنان و پزشکان(physicians) این رشته، اورژانس را ارتقا داد.

توکلی ادامه داد: طب اورژانس علاوه بر کارپزشکی بالینی، نیاز به دانش مدیریت و به ویژه مدیریت بحران و حوادث دارد بنابراین بخش مدیریتی در این رشته بسیار پررنگ و حائز اهمیت است به همین دلیل ایجاد انگیزه و توجه به این قشر قطعا بر بهبود کیفیت ارائه خدمات تاثیر به سزایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه نیروهای اورژانس رابطه کاری و استخدامی‌ محکمی‌ با بیمارستان‌ها ندارند، توسعه و بکارگیری این افراد در قالب استخدام و حمایت از آنها یکی از خواسته‌های اصلی پزشکان این حوزه است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: