کد خبر: ۲۱۴۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۶ - ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 20
اولویت ما برای این کودکان، توانمندسازی و توجه به مسائل آموزشی آنان است، بنابراین با آموزش‌وپرورش کارهایی مشترک را در این زمینه آغاز کرده‌ایم
شفاآنلاین> سلامت> شریعتمداری گفت: کودکان معلول حاصل ازدواج‌های نامناسب هستند و تلاش می‌کنیم با غربالگری ژنتیکی از تولد آن‌ها پیشگیری کنیم.

به گزارش شفاآنلاین: محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در نخستین کنفرانس ملی کودکان دارای معلولیت اظهار کرد: اولویت ما برای این کودکان، توانمندسازی و توجه به مسائل آموزشی آنان است، بنابراین با آموزش‌وپرورش کارهایی مشترک را  در این زمینه آغاز کرده‌ایم.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از تولد کودک دارای معلولیت و غربالگری ژنتیکی نیز فرم‌هایی طراحی‌شده است که در اختیار زوج‌های جوان قرار داده می‌شود تا با دقتی بیشتر زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

شریعتمداری با اشاره به تولد ۲۵هزار کودک معلول در سال گفت: این کودکان بیشتر حاصل ازدواج‌های نامناسب هستند که با غربالگری ژنتیکی در تلاش هستیم از تولد آن‌ها پیشگیری کنیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به افراد دارای معلولیت وعده داد که بدون حضور آنان تصمیمی در حوزه معلولیت گرفته نشود و تأکید کرد: جامعه دارای معلولیت می‌تواند در آینده ما را در تصمیم‌گیری‌ها همراهی کند.
استفاده از تکنولوژی روز برای توانمندسازی معلولان

شریعتمداری افزود: استفاده از تکنولوژی روز برای توانمندسازی معلولان در دستور کار بهزیستی قرارگرفته است که در سال جاری مقدمات آن فراهم و در سال آینده اجرایی خواهد شد.

وی اظهار کرد: ابزارهای مبتنی بر فناوری برای تقویت فرآیند توان‌بخشی در شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته‌شده است و در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

شریعتمداری در ادامه به نقش دولت در برنامه‌های حمایتی اشاره کرد و گفت: نقش دولت مداخله‌گر به‌تدریج به دولت تسهیل گر و تنظیم‌گر تبدیل خواهد شد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: در برخی حوزه‌ها درزمینه معلولیت عقب هستیم؛ به‌طور مثال معماری شهری به‌گونه‌ای است که فرصت‌های استفاده معلولان جسمی را از مواهب شهری گرفته و امید است با همکاری شهرداری این مسائل برطرف شود.
چرا قانون جامع حمایت از معلولان اجرایی نشده است؟

شریعتمداری در ادامه درباره اینکه چرا قانون جامع حمایت از معلولان اجرایی نشده است، گفت: این قانون به‌تازگی تصویب‌شده است و آیین‌نامه‌های اجرایی مختلفی دارد و باید به تصویب هیئت‌وزیران برسد.

وی یادآور شد: قانون جامع حمایت از معلولان مراحل مختلفی را طی کرده و طی این مدت به‌طورجدی پیگیری شده است. yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: