کد خبر: ۲۱۴۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 20
دلایل متعددی در ایجاد زودرس و ناخوشایند چینوچروکهای لب فوقانی دخیل هستند که مهمترین آنها، سه عامل: فوتوتیپ یک و دو، شیوه زندگی (درمعرض مستمر و شدید آفتاب بودن، سیگار و...) و سالمندی و پیری میباشند
شفا آنلاین>سلامت>پدیدارشدن چین وچروک ها روی لب فوقانی، خوشایند نیست؛ چرا که بیانگر فرسودگی، سالخوردگی و یا پیریزودرس میباشد. این عارضه ازاینرو بیشتر اهمیت پیدامیکند که بهطورعمده در نزد زنان، چینوچروکهای لب فوقانی نمایانتر میباشد.

به گزارش شفا آنلاین:دلایل متعددی در ایجاد زودرس و ناخوشایند چین وچروکهای لب فوقانی دخیل هستند که مهمترین آنها، سه عامل: فوتوتیپ یک و دو، شیوه زندگی (درمعرض مستمر و شدید آفتاب بودن، سیگار و...) و سالمندی و پیری<Aging> میباشند.

در فوتوتیپهای یک و دو که دارای پوستی شفاف، سفید و لطیف میباشند، باگذشت زمان، کشیدن سیگار، میانسالی و ورود به یائسگی، این چین و چروکها نامطلوب و آزاردهنده زودتر و نمایانتر از افراد دارای فوتوتیپ پوستی سه و چهار ظاهرمیشوند.

انواع چین و چروک در لب فوقانی:

۱ـ چین و چروکهای فعال یا Dynamic :
همانگونه که از نامشان نیز مشخص است، بههنگام تحرک و فعالیت لبها در صحبتکردن، خندیدن، عصبانیت، سیگارکشیدن و یا بوسیدن، این نوع از چین وچروکها در لبفوقانی ظاهرگشته و پساز اتمام آن حالت، بهطور طبیعی چین وچروکها نیز محومیگردند.
در دهه چهارم سن، این چروکهای فعال بیشتر نمایانشده و بتدریج با بالارفتن سن و ادامه این اسپاسمهای مکرر، به نوع ثابت تبدیلمیگردند.

۲ـ چین و چروکهای ثابت یا Static :
باگذشت زمان و افزایش سن و تکرار بیش از پنجاههزار بار اسپاسم عضلات در میمیک صورت، چین و چروکهای فعال، گذرا و محوشونده، آرامآرام آثار خود را روی پوست گذارده و خطوطی عمودی ابتدا ظریف و سپس عمیق و ثابت و ماندگار روی لبفوقانی ظاهرمیشوند.

پزشک آنلاین
دکتر اکبر مزروعی [ پوست ، مو و زیبایی ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: