کد خبر: ۲۱۴۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 18
امیدواریم همانطور که سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل تا کنون حمایت کرده اند، بتوانیم نظم پرداخت‌ها را ادامه دهیم و در پنج ماه باقی مانده از امسال نیز به تعهد خود عمل کنیم
شفاآنلاین>سلامت>مدیر عامل سازمان بیمه سلامت از پرداخت 1000 میلیارد تومان از بدهی سازمان به ارایه کنندگان خدمات سلامت تا پایان هفته خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، مهندس طاهر موهبتی امروز یکشنبه در یک نشست خبری ضمن تسلیت درگذشت دکتر نوربخش مدیرعامل فقید سازمان تامین اجتماعی و دکتر تاج الدین معاون پارلمانی این سازمان در سانحه تصادف<Crash>، از خاطرات خود با مرحوم نوربخش از سال 67 و سالهای جنگ و عملیات مرصاد، فعالیت در جهاددانشگاهی، تامین اجتماعی و ...یاد کرد و وی را مدیری خستگی ناپذیر خواند و رحمت الهی را برای وی خواستار شد.

موهبتی با بیان اینکه از ابتدای امسال پرداخت‌ها به ارایه کنندگان خدمات سلامت از سوی سازمان بیمه سلامت منظم شده است، افزود: بر ادامه این روند اصرار داریم و امیدواریم روندی پیش نیاید که باعث برهم خوردن این نظم شود. مدیریت هزینه کار ماست و از طرفی هم قول داده ایم که پولهای تخصیص یافته، در حسابمان معطل نماند.

وی در این راستا از پرداخت 1000 میلیارد تومان از مطالبات ارایه کنندگان خدمات و توزیع آن در سراسر کشور تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت: به این ترتیب در پرداخت مطالبات بخش دولتی به مهرماه و در بخش خصوصی در بخشی از استانها به مرداد و در برخی دیگر به شهریور ماه میرسیم. امیدواریم همانطور که سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل تا کنون حمایت کرده اند، بتوانیم نظم پرداخت‌ها را ادامه دهیم و در پنج ماه باقی مانده از امسال نیز به تعهد خود عمل کنیم.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت همچنین درباره سرانجام بحث تخصیص 500 میلیون یورو به بیمه سلامت جهت پرداخت بدهی های دارویی، تجهیزاتی و خدماتی و ....گفت: تخصیص این مبلغ ظرفیت خوبی برای حوزه سلامت ایجاد می‌کند. چهارشنبه گذشته دولت در این زمینه مصوبه ای داشت و امیدواریم با عنایت صندوق توسعه، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه، سریع تر این وجه به حوزه سلامت<Health> تزریق شود.

موهبتی افزود: اولویت سازمان در توزیع این مبلغ نیز به ترتیب دارو، تجهیزات و سایر مطالبات در بخش دولتی و خصوصی است.

وی افزود: به محض تخصیص این پول، در مدت حداقلی، بدهی بحش های مختلف را پرداخت خواهیم کرد.

وی همچنین در ادامه صحبتهایش بر الکترونیکی شدن نسخ تاکید کرد و گفت: در همین راستا، نسخه نویسی الکترونیک را در 45 مرکز در استان کرمان به صورت آزمایشی شروع کردیم و کار براساس پیش‌بینی‌هایمان پیش می‌رود و تا بهمن ماه کل استان کرمان تحت پوشش نسخه نویسی الکترونیک قرار می‌گیرد. البته طبیعی است که ایجاد تغییر رفتار، مقاومت‌هایی را نیز به دنبال دارد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به پایلوت سازمان تامین اجتماعی برای نسخه نویسی الکترونیک در یزد و مذاکراتی که پیش از این در این باره با مرحوم دکتر نوربخش صورت گرفته بود، افزود: قرار بود با مرحوم دکتر نوربخش سفری به کرمان و یزد داشته باشیم و کار نسخه نویسی الکترونیک در هر دو استان را بررسی کنیم و در نهایت یک روش برای اجرا در کل کشور را تعیین کنیم. امیدوارم هر کسی جای مرحوم نوربخش شود، راه وی را در الکترونیکی شدن نسخ دنبال کند؛ چراکه ما هیچ راهی نداریم جز اینکه خدمات مان الکترونیک شود.

موهبتی افزود: در همین راستا نیز دعوتی از کشور ترکیه داشتیم و آنها توفیقات موثری در حذف کاغذ و الکترونیک شدن خدماتشان داشتند. در مجموع در همه بخشها، سلامت اداری محصول الکترونیک کردن امور و خدمات است. ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: