کد خبر: ۲۱۴۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۵ - ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 18
با برگشت تحریم‌ها شرکت‌های داروسازی ممکن است در تامین مواد اولیه برخی از داروها با مشکل مواجه شوند اما برای کاهش مشکلات و تامین نیازمندی‌ها تمهیداتی اندیشیده شده است
شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت>عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی‌ گفت: با برگشت تحریم‌ها شرکت‌های داروسازی ممکن است در تامین مواد اولیه برخی از داروها با مشکل مواجه شوند اما برای کاهش مشکلات و تامین نیازمندی‌ها تمهیداتی اندیشیده شده است.

به گزارش شفا آنلاین:منوچهر جمالی سوسفی  با بیان این مطلب افزود: گفته می‌شود که دارو تحریم نیست اما این موضوع را باید در نظر داشت که خیلی از شرکت‌های تولیدکننده دارو مواد اولیه خود را وارد می‌کنند و این تحریم‌ها حتما مشکلات عدیده‌ای را برای آنها به وجود خواهد آورد.

وی با تاکید بر اینکه در کشور بسیاری از داروها را تولید می‌کنیم، ادامه داد: البته اینطور هم نیست که تحریم‌ها جلوی تامین مواد اولیه داروها <Pharmaceutical raw materials>یا حتی واردات برخی از داروها را بگیرد، بالاخره ایران هم روش‌هایی برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها در این زمینه دارد.


جمالی سوسفی اضافه کرد: شاید برخی از شرکت‌ها و واحدهای داروسازی هم مشکل مختصری داشته باشند که برای آن هم تدبیری اندیشیده شده است چراکه می‌دانیم در چه جاهایی ممکن است مشکل ایجاد شود و سعی ما بر این است که در همین جاها، راه‌حل‌های جلوگیری از مشکلات را داشته باشیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی‌ گفت: جلسات متعددی برگزار شده تا مسئولان مختلف در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کمیسیون بهداشت و سایر دستگاه‌های متولی در حوزه سلامت و درمان با هماهنگی بیشتر بتوانند در برابر تحریم‌ها مقابله لازم را صورت دهند.

وی افزود: به همین دلیل فکر می‌کنم که بتوانیم اقداماتی را صورت دهیم که مشکلات ما در این بخش به حداقل برسد و دچار دردسر کمتری شویم. اعتقاد من این است که با تمهیداتی که در زمینه دارو در نظر گرفته شده می‌توانیم با کمترین تنشی از این دوران عبور کنیم.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: