کد خبر: ۲۱۴۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 18
افرادی که هر روز در رژیم غذایی‌شان، چای و زغال اخته مصرف می‌کردند، کمتر از دیگران به بیماری‌ و حملات قلبی مبتلا شدند

شفا آنلاین>سلامت >تغذیه>بنابر بررسی محققان دانشگاه استرالیای غربی، نوشیدن روزانه یک فنجان چای سیاه و مصرف یک مشت بلوبری (زغال اخته آبی) می‌تواند از قلب در برابر بیماری‌ها، مراقبت کند. محققان بر این باورند که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این دو ماده خوراکی می‌تواند جلوی التهاب را گرفته و از ابتلا به بیماری‌های قلبی<Heart disease> پیشگیری کند.


به گزارش شفا آنلاین: محققان با بررسی حدود ۵۳ هزار داوطلب دانمارکی، در مدت ۲۳ سال، دریافتند، افرادی که هر روز در رژیم غذایی‌شان، چای و زغال اخته مصرف می‌کردند، کمتر از دیگران به بیماری‌ و حملات قلبی مبتلا شدند.

محققان استرالیایی از دهه ۱۹۹۰ تا کنون به بررسی وضعیت جسمانی ۵۳ هزار داوطلب پرداختند و متوجه شدند، آن دسته از افراد که روزانه حداقل ۵۰۰ میلی‌گرم آنتی‌اکسیدان فلاونوئید مصرف می‌کردند، بسیار کمتر از دیگران گرفتار بیماری‌های قلبی-عروقی شدند. در بیماری‌های قلبی-عروقی معمولا سرخرگ‌ها باریک شده و خون و اکسیژن کمتری به قلب می‌رسد.

بیماری قلبی-عروقی، یکی از کشنده‌ترین بیماری‌ها در بریتانیا و دیگر کشورهاست. این بیماری با نام بیماری ایسکمیک قلب هم شناخته می‌شود. مهم‌ترین علامت این مشکل، درد در قفسه سینه و حملات قلبی است. اما تمام افراد علایم مشابه ندارند. برخی از افراد هم ممکن است تا قبل از تشخیص این بیماری، هرگز علامت خاصی که نشاندهنده این بیماری باشد، تجربه نکنند. در این بیماری معمولا چربی درون سرخرگ‌های کرونری رسوب کرده و جریان خون در بافت‌های ماهیچه‌ای و همچنین قلب را محدود می‌کند. به مرور زمان دیواره‌های سرخرگ‌ها، پر از چربی رسوب کرده، می‌شوند و فرد به تصلب‌ شرایین مبتلا می‌شود.

این وضعیت می‌تواند فرد را علاوه بر مشکلات قلبی، به بیماری سرخرگ محیطی هم که موجب تنگی عروق محیطی (مانند سرخرگ‌های دست ها و پاها) می‌شود، مبتلا کند.

در بررسی محققان استرالیایی مشخص شد که مصرف فراوان فلاونوئیدها می‌تواند با کاهش التهاب در بدن، از بیماری‌های مهلک فوق پیشگیری کند.

محققان انجمن قلب شیکاگو نیز معتقدند علاوه بر پیروی از رژیم غذایی سالم، داشتن سبک زندگی سالم نیز می‌تواند قلب و عروق فرد را در وضعیت مناسبی قرار دهد. مصرف رژیم غذایی متعادل، ورزش کردن، دوری از سیگار، کنترل مصرف کلسترول و شکر می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در حفظ سلامت فرد ، به‌ویژه قلب و عروق او داشته باشد.دیلی‌میل

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: