کد خبر: ۲۱۴۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 17
انجام دادن چنین اقداماتی بسیار سخت است، ولی باید توجه داشت زمانی موضوعی ارزشمند است که در سطح بین‌المللی قابل عرضه باشد و بتوان آن را برای بشریت استفاده کرد
شفاآنلاین>سلامت> وزیر بهداشت گفت: تلاش شده است تا اقدامات زیادی برای مقابله با بیماری‌های غیر واگیر و پیشگیری از آنها انجام شود.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در مراسم ۲۰ سال پژوهش و مشارکت مردمی در ارتقای سلامت(Health) «مطالعه قند و لیپید ایران»، افزود: انجام دادن چنین اقداماتی بسیار سخت است، ولی باید توجه داشت زمانی موضوعی ارزشمند است که در سطح بین‌المللی قابل عرضه باشد و بتوان آن را برای بشریت استفاده کرد.

وی ادامه داد: اقداماتی که دانشمندانی، چون ابن سینا، ابوریحان بیرونی و رازی انجام داده‌اند، از این دست کار‌ها بوده و اقداماتی که برای انجام پژوهش و مشارکت مردمی در ارتقای سلامت نیز صورت گرفته در همین راستاست. قاضی‌زاده هاشمی گفت: مقاله‌های داخلی و بین‌المللی زیادی در کشور وجود دارد، ولی متأسفانه اثر آن در سیاست‌های وزارت بهداشت ناچیز است و باید با توجه به زیرساخت‌ها، رد پای پررنگی به جای گذارد.

وی افزود: در ایران برای پیشگیری از بیماری‌های واگیردار، کار‌های زیادی شده است و من از همه کسانی که در این جهت اقدامات گسترده‌ای در گذشته انجام داده‌اند، تشکر می‌کنم و آرزوی آمرزش دارم.

وزیر بهداشت گفت: در حوزه بیماری‌های غیر واگیر، به اندازه بیماری‌های واگیردار اقدامات صورت نگرفته است و هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم. قاضی‌زاده هاشمی افزود: شبکه ما در این زمینه درگذشته مهیا نبوده و سلامت، اولویت دولت‌ها، مجالس و سیاستمداران، نبوده است و بدون تعارف باید گفت: اکنون نیز این مسأله در اولویت نیست، البته شعار زیاد است و در عمل به سلامت روح، روان و جسم مردم کمترین توجه را داریم.

وی با اشاره به این که سهم وزارت بهداشت در سلامت مردم کمتر از ۲۰ درصد است و دستگاه‌های دیگر نیز در این جهت، نقش گسترده‌ای دارند، گفت: تلاش شده است تا اقدامات زیادی برای مقابله با بیماری‌های(Diseases) غیر واگیر انجام شود تا بتوانیم از بیماری‌های غیر واگیر که عامل مرگ ۷۰ درصد ایرانیان است، پیشگیری کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: