کد خبر: ۲۱۴۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 14
کشور ما در زمینه جراحی پلاستیک در دنیا بسیار مطرح است، جراحی پلاستیک رشته‌ای فوق تخصصی است که جراحی زیبایی ضلع کوچک آن را تشکیل می‌دهد
شفاآنلاین> اجتماعی> سلامت> کلانتر گفت: خوشبختانه در حال حاضر هیچ ایرانی برای انجام هیچ عمل جراحی پلاستیک نیاز به خروج از کشور ندارد.

 به گزارش شفاآنلاین: عبدالجلیل کلانتر هرمزی عضو هیئت مدیره انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در دومین کنگره بین‌المللی جراحان پلاستیک و ترمیمی که در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره جایگاه ایران در زمینه جراحی پلاستیک در دنیا، اظهار کرد: کشور ما در زمینه جراحی پلاستیک در دنیا بسیار مطرح است، جراحی پلاستیک رشته‌ای فوق تخصصی است که جراحی زیبایی ضلع کوچک آن را تشکیل می‌دهد.

وی بیان کرد: جراحان پلاستیک وظایفی بی‌شمار برعهده دارند، به طور مثال یک صورت منهدم شده بر اثر تصادف، سوختگی یا ناهنجاری‌های بارداری را به شکل کامل بازسازی کنند.
لزوم تقویت رشته فوق تخصصی جراحی پلاستیک در کشور

عضو هیئت مدیره انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران افزود: باید همه اضلاع رشته فوق تخصصی جراحی پلاستیک را در کشور تقویت کنیم، خوشبختانه اکنون هیچ ایرانی برای انجام هیچ عمل جراحی پلاستیک نیاز به خروج از کشور ندارد، از جمله کشورهای دیگر مطرح در زمینه جراحی پلاستیک در دنیا می‌توان به ترکیه اشاره کرد.

کلانتر هرمزی درباره کاربرد سلول‌های بنیادی در حوزه جراحی پلاستیک در کشور یادآوری کرد: در زمینه سلول‌های بنیادی در حوزه جراحی پلاستیک در کشور کارهای تحقیقاتی انجام شده، اما هنوز از این سلول‌ها به شکل بالینی استفاده نشده است، البته سلول‌های بنیادی در حوزه حیوانی در زمینه جراحی پلاستیک پیشرفت‌های بسیار خوبی در کشور داشته است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: