کد خبر: ۲۱۳۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 12
عفونت ریه یا همان پنومونی از سرماخوردگی یا آنفلوآنزا شروع می‌شود، احتمالا علائمی مانند سرفه، بدن درد و سردرد را خواهید داشت
شفاآنلاین>سلامت>عفونت ریه یا پنومونی نوعی عفونت شدید ریه است که می‌تواند در اثر سرماخوردگی یا آنفلوآنزا بروز کند.

به گزارش شفاآنلاین، عفونت ریه<Lung infections> یک بیماری جدی و بالقوه کشنده است و برخی گروه‌ها در معرض خطر بیشتری قرار دارند که خانم‌های باردار هم شامل این گروه می‌شود. امروز و در روز جهانی عفونت ریه بهتر است بدانید بهترین روش برای درمان و پیشگیری از عوارض ناشی از عفونت ریه در مادران باردار مراجعه به پزشک است.

علائم عفونت ریه در بارداری

از آنجا که عفونت ریه یا همان پنومونی از سرماخوردگی یا آنفلوآنزا شروع می‌شود، احتمالا علائمی مانند سرفه، بدن درد و سردرد<Headache> را خواهید داشت. اما عفونت ریه علائم شدیدتری خواهد داشت. برخی از این علائم عبارتند از:

- تنفس سخت
- لرز
- درد قفسه سینه
- سرفه‌های شدید شونده
- خستگی بیشتر
- تب
- بی‌اشتهایی
- تنفس سریع
- استفراغ

علائم عفونت ریه در ماه‌های مختلف بارداری تفاوتی با یکدیگر ندارند اما ممکن است این علائم را در ماه‌های آخر بیشتر احساس کنید.
 
دلیل عفونت ریه در بارداری

بارداری شما را در خطر عفونت ریه قرار می‌دهد و این به بخشی از سرکوب طبیعی سیستم ایمنی در دوران بارداری مربوط است. بدن شما با تمام وجود از رشد جنین حمایت میکند و همین سیستم ایمنی شما را ضعیف کرده و بیشتر در معرض ابتلا به آنفلوآنزا قرار می‌گیرد.

در دوران بارداری ظرفیت ریه شما کاهش پیدا می‌کند و این شما را در معرض عفونت ریه یا پنومونی قرار می‌دهد.

یک ویروس آنفلوآنزا یا یک عفونت باکتریایی که به ریه منتقل می‌شود، باعث ایجاد عفونت ریه می‌شود. عفونت‌های باکتری شایعترین علت عفونت ریه است که اغلب پنومونی مایکوپلاسما، پنومونی استرپتوکوکوس است. عفونت ریه ویروسی نیز در اثر آنفلوآنزا یا واریسلا بروز می‌کند. علاوه بر این در صورت وجود برخی مشکلات شما بیشتر مستعد ابتلا به عفونت ریه در بارداری خواهید بود. این موارد عبارت است از:

- کم خونی
- آسم
- بیماری مزمن
- کار با کودکان
- کار در بیمارستان یا خانه‌های سالمندان
- سیستم ایمنی ضعیف
- مصرف دخانیات

تشخیص عفونت ریه در بارداری

در مراجعه به پزشک، ممکن است او به صدای ریه شما گوش دهد، یا عکس ریه تجویز کرده و علائم شما را بررسی کند. در نهایت این احتمال وجود دارد نمونه خلط شما را بگیرد.

درمان عفونت ریه در بارداری چگونه است؟

درمانهای معمول برای عفونت ریه ویروسی در بارداری نیز مفید است. داروهای ضدویروسی می‌توانند در مراحل اولیه پنومونی را مهار می‌کند. اگر شما عفونت ریه باکتریایی داشته باشید پزشک ممکن است آنتی بیوتیک تجویز کند.

به یاد داشته باشید که آنتی بیوتیکها نمی‌توانند عفونت ویروسی را درمان کنند. همچنین ممکن است پزشک داروهای ضد درد برای کاهش درد و تب را تجویز کند که این می‌تواند شامل استامینوفن باشد. استراحت و نوشیدن مایعات می‌تواند روند بهبود را تسریع کند. دقت داشته باشید که هیچ دارویی را بدون تجویز پزشک مصرف نکنید.
 
عفونت ریه در بارداری چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟

در صورتی که عفونت ریه درمان نشود می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند. سطح اکسیژن در بدن ممکن است کاهش یابد به این دلیل که ریه نمی‌تواند اکسیژن کافی به بدن برساند و این احتمال وجود دارد آب اطراف ریه تجمع پیدا کند.

گاهی هم عفونت به خارج از ریه و به قسمتهای دیگر بدن راه پیدا می‌کند. عفونت ریه درمان نشده ممکن است مشکلاتی را هم برای جنین ایجاد کند که از جمله آنها می‌توان به تولد زودهنگام، وزن کم هنگام تولد، سقط جنین و نارسایی ریه اشاره کرد. شما می‌توانید با درمان زود هنگام از این مشکلات پیشگیری کنید.

پیشگیری از عفونت ریه در بارداری

بهترین راه همیشه پیشگیری است. برای پیشگیری از آنفوآنزا و در نتیجه عفونت ریه بهتر است بهداشت را رعایت کنید. شستن مرتب دستها، خواب کافی، رژیم غذایی مناسب، فعالیت بدنی مناسب و دوری از افراد بیماری همگی راههای پیشگیری از این عفونت در بارداری هستند.
 نی نی سایت

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: