کد خبر: ۲۱۳۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 12
برای تجهیزات پزشکی یک قانون وجود دارد به این صورت که اگر قرار باشد بدان ارز نیمایی تعلق نگیرد نباید این ارز به بسیاری از تجهیزات پزشکی دیگر هم تعلق بگیرد
شفاآنلاین>سلامت> سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس، با بیان‌اینکه دریافت زیرمیزی در سابقه چشم پزشکان وجود ندارد از تاخیر دولت در تخصیص ارز به حوزه واردات دارو و تجهیزات پزشکی گلایه کرد.

به گزارش شفاآنلاین، حیدر علی عابدی در مورد اظهار نظر رئیس انجمن چشم پزشکی مبنی بر اینکه باید به تجهیزات چشم پزشکی ارز دولتی تعلق گیرد چراکه اختصاص ارز نیمایی باعث افزایش دو برابری هزینه‌های خدمات چشم پزشکی و کاهش کیفیت ارائه خدمات در این حوزه می‌شود، گفت: برای تجهیزات پزشکی یک قانون وجود دارد به این صورت که اگر قرار باشد بدان ارز نیمایی تعلق نگیرد نباید این ارز به بسیاری از تجهیزات پزشکی دیگر هم تعلق بگیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته در شرایط کنونی این امکان وجود دارد که برای دولت مقدور نباشد به غیر از دارو(medicine) و ارزاق عمومی به سایر کالاهای وارداتی نیز ارز دولتی اختصاص دهد.

کاهش کیفیت ارائه خدمات در حوزه چشم پزشکی نباید اتفاق بیفتد
وی در رابطه با احتمال کاهش کیفیت ارائه خدمات در حوزه چشم پزشکی اظهار کرد: این امر نباید اتفاق بیفتد، ضمن اینکه چشم پزشکان آنقدر نسبت به کار خود تعهد دارند که در چنین مسیری قرار نگیرند، ضمن اینکه از آنها انتظار داریم در این موقعیت بحرانی که ایجاد شده است، حداکثر تلاش خود را بکنند تا به رفع مشکلات مردم در حوزه سلامت کمک شود.
عابدی در رابطه با بخش دیگری از صحبت‌های رئیس انجمن چشم پزشکی که بر احتمال افزایش زیرمیزی‌ها در این حوزه به دلیل بی‌توجهی مسئولان در تامین نیاز این بخش اشاره کرده است، یادآور شد: دریافت زیرمیزی در سابقه چشم پزشکان وجود ندارد و این موضوع حداقل در ۴۰ سال گذشته به اثبات رسیده است، کما اینکه پاکدستی این قشر در بخش‌های درمانی اصفهان را به وضوح مشاهده کردیم و تاکنون هیچ گزارشی نیز برخلاف این امر ارائه نشده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در پاسخ به اینکه چرا برغم وعده دولت برای رفع مشکلات موجود در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی همچنان برخی پزشکان از نبود امکانات و تخصیص ارز به حوزه واردات دارو گلایه دارند، تصریح کرد: گلایه با وجود مشکل تفاوت دارد، ضمن اینکه امیدوار هستیم که بتوان مشکلات(Difficulties) حوزه سلامت را حل کرد، از سوی دیگر شاید لازم باشد که در یک مقطعی فرصتی به دولت داد تا بتواند ارز مورد نیاز واردات تجهیزات پزشکی و دارو را تامین کند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این گلایه هم وجود دارد که چرا دولت برای تامین نیاز حوزه دارو و تجهیزات پزشکی که از جمله ملزومات حیاتی محسوب می‌شود تا این اندازه دیر اقدام کرده است چراکه باید قبل از ابراز گلایه‌ها به نیاز این بخش پاسخ داده می‌شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دستگاه سونوگرافی
|
United Arab Emirates
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
0
0
دستگاه سونوگرافی جزو تجهیزات پزشکی است
افزایش قابل توجه قیمت دستگاه سونوگرافی در کنار عدم افزایش متناسب با آن در تعرفه سونوگرافی اصلا منطقی نیست
باید چاره ای کرد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: