کد خبر: ۲۱۳۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - 2018November 27
احتمال مرگ ناشی از بیماری سرطان در افراد مبتلایی که حداقل دو سال از ویتامین D مصرف کرده‌اند، کاهش پیدا می‌کند
شفاآنلاین>سلامت>نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد مکمل‌های ویتامین D و روغن ماهی در پیشگیری از سرطان و بیماری قلبی اثربخش نیستند.

به گزارش شفاآنلاین، در سال‌های اخیر بسیاری از مردم آمریکا بر اساس نتایج مطالعاتی که حاکی از ارتباط مصرف ویتامین D با کاهش خطر ابتلا به سرطان و دیگر بیماری‌ها و تاثیر مثبت مصرف ماهی در کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی بوده از مکمل‌های حاوی این دو ترکیب مصرف کرده‌اند.

اکنون گروهی از متخصصان آمریکایی به بررسی تاثیر ویتامین D و روغن ماهی در بزرگسالان پرداخته‌اند که مشخص شد مکمل‌های حاوی این دو ترکیب میزان ابتلا به سرطان<Cancer> را در بزرگسالان سالمی که مشکل جسمی ندارند، کاهش نمی‌دهد. همچنین این مکمل‌ها در پیشگیری از بیماری‌های قلبی-عروقی از جمله حمله قلبی، سکته مغزی و مرگ و میر ناشی از این بیماری‌ها اثربخشی لازم را ندارند.

 با این حال برخی از یافته‌های بدست آمده در بررسی دیگری مورد مطالعه قرار گرفت و مشخص شد احتمال مرگ ناشی از بیماری سرطان در افراد مبتلایی که حداقل دو سال از ویتامین D مصرف کرده‌اند، کاهش پیدا می‌کند.

همچنین در برخی مطالعات موارد حمله قلبی<heart attack> در بیمارانی که از روغن ماهی مصرف می‌کنند کمتر بوده است. با این حال وجود این ویتامین برای جذب کلسیم و سایر عملکردهای بدن ضروری است. ایسنا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: